نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس از راه اندازی نخستین اورژانس هوایی کشور با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۹۱۱

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با مهر اظهار داشت: بالگرد 214 به ارزش 11.5 میلیارد تومان خریداری شده و در هفته جاری با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در آمل به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: زمین دو هکتاری در خیابان طالقانی و زمین دیگری در پشت بند انحرافی هزارسنگر آمل برای فرود و پرواز بالگرد اورژانس هوایی تهیه واختصاص داده شده است.
 
نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس هوایی ظرفیت حمل همزمان 16 بیمار را دارد بیان کرد: بالگرد اورژانس هوایی در آمل فقط به محور هراز ومصدومان بالای تصادفات این جاده اختصاص دارد.
 
یوسفیان ملا با اشاره به اینکه ضرورت اختصاص اورژانس هوایی برای انتقال سریعتر مصدومان جاده ای محور هراز یکی از نیازهای مهم این شهرستان در سال های اخیر بود ، اضافه کرد: به علت نبود یا تاخیر آمبولانس های جاده ای و مراکز درمانی، همواره شاهد مرگ تعدادی از مصدومان در حین انتقال به شهرستان آمل بوده ایم.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار اورژانس هوایی در جاده هراز سرعت انتقال مصدمان این محور از 30 تا 45 دقیقه به کمتر از پنج دقیقه کاهش یابد.
 
نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: 38 فروند بالگرد برای اورژانس هوایی کشور اختصاص داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها