پرویز درویشی کاپیتان کرمانشاهی اسلحه سابر تیم ملی شمشیربازی ایران، کسب دست‌کم 2 مدال از رقابت‌های این رشته و 4 مدال از مواد مختلف شمشیربازی بازی‌های آسیایی گوانگجو را کاملا بدیهی می‌داند. درویشی که اخیرا به همراه تیم ملی از رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور کره‌جنوبی بازگشته است در مورد این مسابقه‌‌ها گفت: خوشبختانه تیم ما (سابر) با کسب تنها یک شکست نزدیک از تیم قدرتمند چین به عنوان سومی و مدال برنز تیمی قهرمانی آسیا رسید و این در حالی است که چینی‌ها در این رشته، صاحب مدال طلای انفرادی المپیک هستند.
کد خبر: ۳۴۱۶۳۱

ملی‌پوش 28 ساله اسلحه سابر شمشیربازی ایران با ارزیابی تیم‌های ملی سلاح‌های دیگر این رشته گفت: تیم ایران در اسلحه ابه هم شرایط خوبی نسبت به سابر و فلوره دارد و ما در بازی‌های آسیایی دوحه صاحب دو مدال برنز از این رشته یکی در بخش انفرادی و یکی در بخش تیمی شدیم.

درویشی با اشاره به دستمزد کم ملی‌پوشان این رشته گفت: حقوق ماهیانه من به عنوان کاپیتان تیم ملی تنها 250 هزار تومان است و مجتبی عابدینی، بهترین شمشیرباز ما که دارای رده بی‌نظیر 25 جهانی است تنها 300 هزار تومان می‌گیرد در حالی که این ارقام خیلی کمتر از حقوق یک کارگر ساده محسوب می‌شود.در حقیقت ما با عشق و علاقه و افتخار به حضور در جرگه ملی‌پوشان، تمام رنج‌های شرکت در تمرین‌های طاقت فرسا را با جان و دل می‌خریم.

درویشی تدارکات این دوره را برای موفقیت در بازی‌های آسیایی بی‌نظیر خواند و گفت: ما پس از بازگشت از قهرمانی آسیا در کره، اردوهای خود را از سرگرفتیم و از چهارم مرداد راهی اردوی کیش می‌شویم. ضمن این که اردوی یکماهه اوکراین، شرکت در مسابقه‌های فرانسه و حضور در کره‌ به فاصله 10 روز قبل از بازی‌های آسیایی از دیگر تمهیدات فدراسیون برای موفقیت هر چه بیشتر ملی‌پوشان ایران محسوب می‌شود.

دارنده 8 مدال آسیایی (شامل 3 طلا) و برنز جهانی اسپانیا با اشاره به تقسیم 36 مدال در اسلحه‌های مختلف شمشیربازی در گوانگجو گفت: امیــدواریم تیم بانوان کشورمان هم بتوانند با کسب نتایجی خوب و دارا شدن شانس کسب مدال، کمیته فنی را متقاعد به اعزام خود کنند.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها