نخستین جشنواره فیلم جوان ایرانی با حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما به کار خود پایان داد. به گزارش واحد مرکز خبر، رئیس رسانه ملی در این مراسم که با حضور هنرمندان و مسوولان فرهنگی برگزار شد، فیلمسازان جوان را سرمایه‌های کشور خواند و با اعلام حمایت‌های صدا و سیما از فعالیت‌های هنری جوانان گفت: رسانه ملی امکان حضور آثار برتر فیلمسازان جوان را در شبکه‌های سیما فراهم می‌کند.
کد خبر: ۳۴۰۷۵۶

ضرغامی، تعامل و هماهنگی مسوولان فرهنگی کشور را زمینه‌ساز بالندگی هنرمندان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دانست و افزود: شرایط مطلوب امروز فرصت ارزشمندی است تا هنرمندان جوان کشور با برنامه‌ریزی درست، ایده، فکر و پیام ارزشمند خود را در قالب فیلم و دیگر آثار هنری به مخاطبان هنرشناس تقدیم کنند.

رئیس رسانه ملی به هنرمندان جوان شرکت کننده در این جشنواره توصیه کرد که از لحظات تکرار نشدنی جوانی، هوشمندانه استفاده کنند. او گفت: شما فیلمسازان جوان مسیری را برای خدمت به جامعه خود انتخاب کرده‌اید که فوق‌العاده پیچیده است؛ بنابراین تلاش کنید خالق آثار ارزشمند و ماندگار هنری شوید.رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به تجلی دیگر هنرها در هنر فیلمسازی؛ تعهد، انگیزه، علاقه و عشق را از ویژگی‌های مهم فیلمساز برشمرد و گفت: هنرمندی که بتواند هنرمندانه افتخار، استقامت و قهرمانی ملت خود را بیان کند، خود قهرمانی است در میان قهرمانان کشور.

در این مراسم بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به جایگاه هنر و نقش جوانان در بالندگی این عرصه تأثیرگذار، از برنامه‌ریزی گسترده سازمان ملی جوانان برای رشد و تقویت استعدادهای هنری جوانان خبر داد.

خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی ـ‌ هنری شهرداری تهران نیز آمادگی این سازمان را برای حمایت و تشویق هنرمندان جوان کشور در امر فیلمسازی اعلام کرد.

معرفی برترین‌ها

در این مراسم که پنجشنبه شب برگزار شد، در بخش پویانمایی از هدی اصفهانی (چتر رنگی)، سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده (سرآشپز) و مریم خلیل‌زاده (عکس) تقدیر شد. جوایز بخش تجربی هم به مهدی فردقادری (دایره‌های معکوس)، سعیده رحیم‌زاده (زندگی من نیستم) و کاظم ملایی (لطفا از خط قرمز فاصله بگیرید) اهدا شد. در بخش مستند محمدصادق بکتاشیان (حسین عکاس اصلا آدم مهمی نبود) و محمدصادق دهقانی (ده‌تا) جایزه گرفتند. همچنین از هامون بهرامی (نمای پنجم)، سیدمحمدصادق جعفری (مخالف خوان)، مهدی طرفی (سینما آزادی) و صادق صبوری‌ (سچگان) تقدیر شد. در بخش نماهنگ محمد طالبی (ایستگاه جمعه) و مسعود طالبی (نماهنگ) جایزه گرفتند و جوایز بخش داستانی به فرهاد مختاری (تنفس)، مهدی فردقادری (تناوب)، مارال پورمندان و امید غیاثی (چیزهایی که نگفتیم)، بهاره للهی (لحظه رقصیدن فرفره‌ها)، محمد کاظم‌زاده‌مژدهی (قصه قبر ننه)، مهدی میرتیموری (من هنوز جنگ را می‌بینم) و امیرحسین حیدری (آوانتاژ) رسید. در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد از «پرویز پورحسینی» تقدیر شد و تندیس جشنواره به مهدی صدر (دیوار) اهدا شد. جایزه بهترین بازیگر زن هم به «باران کوثری» برای فیلم (ابله) تقدیم شد.

در ادامه مراسم جایزه بهترین کارگردانی به محمد نوری (فصل)، جایزه بهترین نویسنده به مهدی رضایی (خانه کاغذی) و جایزه بهترین تصویربرداری به محمد فکوری (خدا همین نزدیکی است) اهدا شد. همچنین جایزه ویژه هیات داوران به «سیدحامد نوبری» کارگردان فیلم «فقط کمی نور» تقدیم شد. در پایان مراسم اهدای جوایز، جایزه بهترین فیلم جشنواره به «امیر عزیزی» برای فیلم (ابله) اعطا شد.

به گزارش فارس، علاوه بر جوایز یک میلیون و 500 هزار تومانی جشنواره ملی جوان ایرانی، ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز مبلغ یک میلیون تومان و امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران هم مبلغ 500 هزار تومان را به هر یک از برندگان اهدا کردند. جشنواره جوان ایرانی برای اولین بار در کشورمان برگزار شده و شامل 15بخش است. این جشنواره از سوی سازمان ملی جوانان برگزار می‌شود و گرایش‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سینما، ادبیات، طنز، تجسمی و... را در برمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها