والیبال نشسته قهرمانی جهان

قزاقستان اولین حریف والیبال ایران شد

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان، گفت: بازیکنان برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی جهان در وضعیت خوبی بسر می برند و در نخستین دیدار خود به مصاف قزاقستان خواهند رفت.
کد خبر: ۳۳۹۰۵۰

هادی رضایی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: هر چند بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته راه طولانی ایران تا آمریکا را از مسیر دبی، فرانکفورت، شیکاگو و اوکلاهامای پشت سر گذاشتند، اما در وضعیت خوبی بسر می برند.

سرمربی تیم والیبال نشسته ایران تنها مشکل تیم ملی را صادر نشدن ویزای دو بازیکن این تیم دانست و گفت: سفارت آمریکا روادید دو ملی‌پوش و پنج همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران را صادر نکرد و این موضوع برای کاروان اعزامی مشکلاتی بوجود آورد.

وی تصریح کرد: صادر نشدن ویزای دو تن از ورزشکاران به نام‌های محمدرضا رحیمی و ناصر حسن‌پور، پزشک و مترجم کاروان اعزامی از جمله مشکلی است که رفع آن سخت است.

رضایی با اشاره به اینکه تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با تیم های عراق، اوکراین، قزاقستان، صربستان و کنیا در گروه B مسابقات قهرمانی جهان قرار دارد، افزود: تیم ملی والیبال نشسته فردا یکشنبه در نخستین دیدار خود به مصاف قزاقستان خواهند رفت که امیدوارم در سه گیم متوالی این تیم را شکست دهد.

سرمربی تیم والیبال نشسته کشورمان در خصوص نحوه گروه بندی مسابقات قهرمانی جهان، گفت: گروه بندی تیم ها بر اساس امتیازات کسب شده در سه دوره بازیهای پارالمپیک در شهرهای سیدنی، آتن و پکن انجام شده که آنان را به چهار گروه تقسیم کردند.

وی با ابراز رضایت از تیم های حاضر در گروه ایران، گفت: تیم والیبال نشسته کشورمان از تیم های برتر این رشته ورزشی در جهان است و زیاد فرقی نمی کند که با چه تیم هایی همگروه باشد.

رضایی با اشاره به اینکه سه تیم برتر هر گروه به دور دوم این رقابتها راه خواهند یافت، گفت: این 12 تیم در مرحله بعد در دو گروه شش تیمی با یکدیگر مبارزه خواهند کرد تا در نهایت قهرمان والیبال نشسته جهان را معرفی کنند.

رقابت های جهانی والیبال نشسته از فردا یکشنبه 20 تیرماه با حضور بیست و سه کشور، در ایالت اوکلاهامای آمریکا آغاز می شود و به مدت 11 روز ادامه دارد.

قرار بود سه داور و یک ناظر برای قضاوت در این رقابتها از ایران همراه تیم ملی والیبال نشسته عازم آمریکا شوند که ویزای مهدی آشوری صادر نشد و خضرالله ترابی، مسعود یزدان پناه و ابراهیم فیروزی این تیم را به عنوان داور و ناظر همراهی کردند.

گروه بندی تیم های حاضر در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان به قرار زیر است:

گروه A: بوسنی و هرزگوین، چین ، آمریکا، کانادا و لیبی
گروه B: ایران ، عراق، اوکراین، قزاقستان، صربستان و کنیا
گروه C: مصر، برزیل، کرواسی، مجارستان، کره جنوبی و روآندا
گروه D: روسیه، آلمان، مراکش، هلند، هند و انگلستان

گفتنی است تیم ملی والیبال نشسته ایران در دور قبل این مسابقات (سال 2006)، به میزبانی هلند، عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

فرید صائبی به عنوان مربی، بهمن تاروردی زاده (بدنساز)، محمد صفری(فیزیوتراپ) و علیرضا معمری به عنوان آنالیزور، تیم اعزامی به مسابقات جهانی والیبال نشسته را همراهی می کنند.

جلیل ایمری، مهدی حمیدزاده، داود علیپوریان، صادق بیگدلی، محمد خالقی، رضا پیدایش، عیسی زیراهی، مجید لشگری، رمضان صالحی و حسین فرزانه اسامی ملی پوشان اعزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها