معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امور فرهنگی و آموزشی سازمان ملی جوانان از راه اندازی مجمع خیرین ازدواج و همچنین کانونهای مهر (ازدواج) در تمامی استانهای کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: این کانونها تسهیلاتی را از وزارتخانه ها دریافت و به زوجهای جوان با قیمتهای ارزان ارائه می کنند.
کد خبر: ۳۳۸۰۳۲

پرویز کرمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه سازمان ملی جوانان به دنبال ارائه تسهیلات ازدواج آسان برای جوانان است افزود: در این طرح، سازمان از تشکلهای غیردولتی که فعالیتشان تسهیل در امر ازدواج است حمایت می کند.

وی افزود: زوجهای جوان با مراجعه به یکی از این واحدها در استانهای مختلف می توانند از 14 خدمات ارائه شده استفاده کنند.

کرمی با بیان اینکه هم اکنون در شهرهای کرمان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، مشهد و تهران این کانونهای  ازدواج شکل گرفته اند افزود: اینها دفاتری هستند مانند آژانسهای خدماتی که بر روی تابلوی آنها نوشته شده مرکز تسهیلات ازدواج . به طوری که زوجها با ارائه عقدنامه و مدارک لازم نوبتی را برای برپایی جشن ازدواج خود در نظر می گیرند و از زمانهای خالی تالارهای عروسی مانند روزهای بین هفته استفاده می کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امور فرهنگی و آموزشی جوانان تصریح کرد: این کانونها تسهیلاتی را از وزارتخانه ها دریافت و به زوجهای جوان با قیمتهای ارزان ارائه می کنند. به طور نمونه در شهر کرمان با هزینه 550 هزار تومان برای 100 نفر از میهمانان زوجهای جوان مراسم عروسی برگزار می شود که این هزینه بابت 14 خدمت شامل کارت عروسی، غذا، لباس عروس و داماد، ماشین عروس و داماد، فیلمبرداری و عکاسی عروسی، مراسم عقدکنان و مولودی گرفته می شود.

عروسی با 800 هزارتومان

وی تصریح کرد: هزینه دریافتی توسط این کانونها در استانهای مختلف متغیر است و به طور نمونه در تهران بین 700 تا 800 هزار تومان و در اصفهان بین 250 تا 300 هزار تومان از زوجهای جوان دریافت می شود.

کرمی با تاکید بر این که کانونهای ازدواج کمک بسیار کمی از سوی سازمان ملی جوانان دریافت می کنند که در حد وام و کمک هزینه برای اجاره دفتر است، گفت: تشکلهای غیردولتی برای راه اندازی این کانونهای ازدواج از سازمان مجوز می گیرند و با کمک سازمان ملی جوانان دفتری راه اندازی و از امکانات استانداریها و سایر تسهلات دولتی استفاده کرده و خدماتی را به زوجهای جوان ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه این دفاتر به دنبال سود نیستند ولی درآمدی برای آنها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال در تمامی استانها دفاتر کانون مهر و تسهیل ازدواج جوانان راه اندازی شود.

این مقام مسئول در سازمان ملی جوانان با بیان این که خدمات ارائه شده توسط دفاتر تسهیل ازدواج بنا بر سلیقه و انتخاب زوجها متفاوت است به مهر گفت: طبق عرف این دفاتر موظف هستند یک نمومه غذا به عنوان شام عروسی به صد نفر از میهمانان عروس و داماد ارایه کنند و مثلا اگر عروس و دامادی خواهان این باشند که غذایی بیش از یک نوع داشته باشند امکانپذیر است ولی باید هزینه اضافی آن را البته با در نظر گرفتن تخفیفهای ویژه پرداخت کنند. در مورد سایر خدمات نیز چنین قابلیتی وجود دارد و زوجها می توانند انتخابهای متفاوت داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها