انتقاد تازه‎ترین رئیس ورزش از بی‎‏پولی

اردوهای آسیایی شطرنج تعطیل می‏شود

رئیس جدید فدراسیون شطرنج ضمن انتقاد از شرایط وخیم مالی این فدراسیون به خاطر دریافت نکردن بودجه و صرف هزینه‎های بالا طی سه ماه گذشته اعلام کرد که در صورت ادامه این روند، اردوهای مربوط به بازی‌های آسیایی را لغو خواهد کرد.
کد خبر: ۳۳۵۴۰۷

جعفر کامبوزیا در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه اختلاف میان بودجه دریافتی و هزینه صرف شده طی 3 ماه ابتدایی سال جاری 160 میلیون تومان بوده است ، اظهار داشت: با وجود اینکه به حداقل بودجه لازم هم دسترسی نداشتیم بسیاری از برنامه‏های مورد نظر را تا به امروز اجرا کرده‎ایم اما واقعا ادامه این روند امکان پذیر نیست.

وی به میزان بودجه دریافتی و هزینه‎های صرف شده در فدراسیون شطرنج طی سه ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 200 میلیون تومان هزینه اجرای برنامه‎های تصویب شده در بخش‎های مختلف شده است در حالیکه تنها 40 میلیون از کل بودجه سالیانه خود را دریافت کرده‏ایم که آن هم از طرف سازمان تربیت بدنی پرداخت شده است.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد که تمام هزینه اعلام شده در فدراسیون برای رسیدگی به امور مختلف هزینه شده و کوچکترین ریالی به هیئت‏های استانی پرداخت نشده است.

کامبوزیا که روز شنبه و پس از 6 ماه سرپرستی در فدراسیون شطرنج در مجمع انتخابات ریاست این فدراسیون صاحب اکثریت آرا (42 رای) شد و به عنوان رئیس جدید و چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد در ادامه به میزان بودجه‎های تصویب شده برای شطرنج اشاره کرد.

وی گفت: طبق آنچه که تصویب شده و با توجه به 5 برابر شدن اعتبارات ورزش ، امسال سازمان تربیت بدنی سه میلیارد تومان بودجه برای شطرنج در نظر گرفته است. از سوی کمیته ملی المپیک هم باید 500 میلیون تومان دریافت کنیم. حال آنکه از مجموع این سه میلیارد و 500 میلیون تومان فقط 40 میلیون تومان دریافتی داشته‏ایم.

رئیس فدراسیون شطرنج با تاکید دوباره بر اینکه هیچ ریالی از سوی کمیته ملی المپیک دریافت نکرده است ، تصریح کرد: کمیته ملی المپیک یا واقعا پول ندارد یا تصمیم ندارد که آن را به فدراسیون‏ها پرداخت کند! در هر صورت باید تکلیف ما مشخص شود. اگر قرار است این روند ادامه داشته باشد و مدیران کمیته ملی المپیک بودجه‎ای را پرداخت نکنند، بگویند تا حداقل اردوهای مربوط به بازی‎های آسیایی را لغو کنیم.

کامبوزیا ضمن بیان تاکید بر اینکه ادامه شرایط فعلی موجب تعطیلی اردوهای آسیایی شطرنج خواهد شد ، گفت: اگر طی 20 - 10 روز آینده بودجه‌ای به دستمان نرسد این کار را انجام خواهیم داد. با سلام و صلوات که نمی‎شود آماده شد. به قصد تفریح هم که نمی‎خواهیم در بازی‎های آسیایی شرکت کنیم. پس اگر قرار است بودجه مربوط به این بازی‎ها را نگیریم بهتر است به طور رسمی اعلام شود تا اصلا برنامه سفر به گوانگژو و آماده ‎سازی برای آن را کنسل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها