دبیر جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد:

ضرورت تدوین طرح تحول سینمای دفاع مقدس

محمد خزاعی دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ، انقلاب و دفاع مقدس گفت: تدوین طرح تحول سینمای دفاع مقدس و دمیدن روح تازه به تاروپود این سینما یک ضرورت است.
کد خبر: ۳۳۵۳۳۲

به گزارش فارس ، دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس با بیان این مطلب گفت: به منظور رشد و توسعه هرچه بیشتر سینمای دفاع مقدس ، تدوین و اجرای طرح تحولی در این‌گونه سینمایی ضروری به نظر می‌رسد و شایسته است همه هنرمندان دلسوز این عرصه در ترسیم شمای کلی این طرح با ارائه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان کمک کنند.

محمد خزاعی افزود: به منظور رشد کمی و کیفی، سینمای دفاع مقدس نیازمند تدوین طرحی تحولی در زمینه اکران ، حمایت از تولید، تعامل با تهیه کنندگان بخش خصوصی و دیگر بخش های سینمای دفاع مقدس هستیم. متأسفانه خلاء مباحث نظری ، پژوهشی و تحقیقی در سینمای دفاع مقدس به شدت احساس می‌شود که امید است تا با تدوین و اجرایی شدن طرح تحولی در این‌گونه سینمایی شاهد برطرف شدن این کمبود باشیم.

وی با بیان این که این سینما نیازمند بازنگری و انقلاب محتوایی است، اضافه کرد: سینمای دفاع مقدس به دلیل این که برخاسته از دوران شکوهمند دفاع مقدس است ، تأثیر بسیار مهم و غیرقابل انکاری بر صنعت سینمای کشور دارد و اکثر مسئولان کشور به این موضوع معتقد هستند.

این تهیه‌کننده بیان داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه سینمای دفاع مقدس در عرصه فرهنگی کشور، لازم است تا مسئولان به صورت جدی از آن حمایت کرده و به دنبال برطرف کردن چالش‌های فراروی این گونه سینمایی باشند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: طرح تحول سینمای دفاع مقدس فاکتورها و حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود که مشتمل بخشی از آن مباحث نظری و تحلیلی را دربرمی‌گیرد و بخش دیگری از آن در حوزه اکران و سرمایه‌گذاری و حمایت‌های تولیدی است.

خزاعی ، توسعه و تقویت مباحث محتوایی و پژوهشی، تشویق و ورود بخش خصوصی و تهیه‌کنندگان غیر دولتی به این عرصه، سیاست حمایت از اکران فیلم‌های دفاع دمقدس در سراسر کشور در زمینه توزیع و عرضه فراگیر آثار، تعریف سازوکارهای کارآمد و موثر برای حضور بین‌المللی فیلم‌های دفاع مقدس در مجامع و بازارهای جهانی، تامین امکانات و تجهیزات لجستیکی و گسترش شهرک سینمایی دفاع مقدس و در اختیار گذاشتن امکانات به فیلمسازان ، حمایت از ورود نسل جوان و جدید فیلمسازان و تزریق تفکرات نوین، اندیشه‌های تازه به پیکره و تارپود سینمای دفاع مقدس و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی ملی در تمامی سطوح و ایجاد بانک اطلاعاتی و سامان‌دهی گنجینه ‌های ماندگار دفاع مقدس، ساختار کلی این طرح را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی سینمای دفاع مقدس نیازمند بازنگری ، پویایی ، ورود اندیشه‌ها و تفکرات نو و نوسازی محتوایی و مضمونی است.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به دغدغه آقای شمقدری ، معاونت امور سینمایی و رویکرد خوب ایشان نسبت به مقوله دفاع مقدس بیش از هر زمانی شرایط برای ایجاد یک جهش اساسی و پایدار در این حوزه فراهم است.

خزاعی افزود: سال‌های سال است که پیرامون سینمای دفاع مقدس و وضعیت آن شعارهایی مطرح می‌شود ولی متاسفانه هیچ وقت غیر از این دوره که شخص آقای شمقدری و مسئولان بنیاد فرهنگی روایت حضور فعالی داشتند شاهد تحقق پیدا کردن آن‌ها نبوده‌ایم.

وی به مشکلات فراروی سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این‌گونه سینمایی کشور به لحاظ کمبود بودجه و مسائل اکران و حمایت‌های ضعیف دولتی با مشکلات بسیار جدی روبرو است که امیدواریم تا با تدوین طرح تحولی سینمای دفاع مقدس شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم.

خزاعی افزود: برای اجرا و تدوین هرچه بهتر این طرح، لازم است تا نهادها، سازمان‌ها و مسئولان مرتبط با سینمای دفاع مقدس وارد عمل شده و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس گفت: برای تهیه و تولید فیلم‌های دفاع مقدسی باید تجهیزات و امکانات لازم و مورد نیاز در اختیار فیلمسازان و تهیه‌کنندگان قرار گیرد تا شاهد ساخته شدن فیلم‌های ارزشمند و فاخری در سینمای دفاع مقدس باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها