معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

25 درصد مدارس کشور دو شیفته اداره می‌شود

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها و آمار به دست آمده هم اکنون 25 درصد مدارس کشور به صورت دو شیفته اداره می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۲۹۹

به گزارش فارس از اردبیل ، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در بازدید از چند مدرسه تخریب و بازسازی شده در اردبیل و در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: عمده این مدارس در کلان‌شهرها و در کانون‌های جمعیتی بالا است و ما در شهرهای متوسط و با جمعیت پایین و روستاها کمتر شاهد تشکیل اداره کلاس‌های دوشیفته هستیم.

وی یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش را کاهش مدارس دوشیفته اعلام کرد و افزود: ما نباید فراموش کنیم که در این کشور روزی را شاهد بودیم که مدارس حتی سه‌شیفته و چهارشیفته نیز اداره می‌شد و امروز به برکت نظام اسلامی و دولت خدمت‌گزار چنین شرایط و فضایی نداریم.

رئیسی تصریح کرد: با کمک خیران و همچنین کمک مشترک دولت در کشور شاهد ساخت و ساز مناسبی در حوزه مدارس هستیم و امیدواریم تا چند سال آینده برای همیشه در کشور معضل کمبود فضاهای آموزشی برچیده شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: هم اکنون در سطح کشور ساخت و بهسازی مدارس کم‌دوام و دارای مقاومت اندک به سرعت در حال اجرایی شدن است و امسال اعتبارات خوبی را نیز در حوزه تخریب و مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

رئیسی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی با زیربنای 6400 واحد آموزشی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر با کمک خیران تلاش کرده‌ایم علاوه بر احداث مدرسه در ساخت و ساز نمازخانه و سالن‌های ورزشی برای مدارس نیز فعالیت کنیم.در این ارتباط نیز با حمایت دولت خدمت‌گزار تا مهرماه امسال مجموعه‌های مختلفی در قالب فضاهای تربیتی و ورزشی احداث و در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر وضعیت استان اردبیل را در ساخت و ساز مدارس فرسوده و کهنه و عملکرد این حوزه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر امروز خیری چون علیپور اقدام به احداث 72 مدرسه در روستاها و مناطق محروم می‌کند این ایثارگر نمادی از عزم مردم این منطقه و علاقمندی آنها برای مشارکت در توسعه فضاهای آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور  خیرین را بهترین دستگیر و یاریگر آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: با حمایت خیرین مدرسه‌ساز و در یک فضای تعاملی مناسب ساخت و ساز در بخش‌های مختلف به سرعت و با شرایط مطلوب در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها