عامری خبر داد:

افزایش فروش بنزین آزاد تا مرز 20 میلیون لیتر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش فروش روزانه بنزین نیمه یارانه ای تا مرز 20 میلیون لیتر، از رشد 3.5 برابری فروش بنزین آزاد در خرداد ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۰۴۹

فرید عامری در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش فروش بنزین نیمه یارانه ای در روزهای پایانی خرداد ماه امسال گفت: هفته گذشته متوسط فروش بنزین نیمه یارانه ای (با نرخ 400 تومان) به مرز 20 میلیون لیتر در روز نزدیک شده است.

وی گفت: متوسط فروش بنزین آزاد از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون به بیش از 14 میلیون لیتر در روز رسیده است و این در حالی است که متوسط فروش آزاد این فرآورده نفتی 26 خرداد ماه حدود 18.8 میلیون لیتر در روز گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با یادآوری اینکه متوسط فروش بنزین نیمه یارانه ای در مدت مشابه سال گذشته حدود 3.9 میلیون لیتر در روز بوده است، تصریح کرد: اما هم اکنون متوسط فروش بنزین با نرخ 400 تومان حدود 3.5 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته گذشته به طور متوسط روزانه 11 میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه ای با کارت هوشمند سوخت خودروها خریداری شده است، اظهار داشت: همچنین در این مدت 7.8 میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه توسط کارت هوشمند جایگاه داران عرضه شده است.

عامری با اشاره به با آغاز اجرای طرح سوختگیری بنزین آزاد با کارت هوشمند شخصی از ابتدای خرداد ماه امسال، تاکید کرد: تاکنون اجرای این طرح جدید در عرضه بنزین با استقبال مردم مواجه شده است.

با آغاز اجرای طرح سوختگیری بنزین آزاد با کارت هوشمند شخصی از اول خرداد ماه امسال سهمیه ای معادل 500 لیتر به صورت ماهانه برای عرضه بنزین آزاد به خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

این طرح در فاز اول به صورت آزمایشی بر روی خودروهایی اجرا خواهد شد که سهمیه بنزین یارانه ای آنها به پایان رسیده باشد.

در صورت دستیابی به نتایج قابل قبول فاز دوم این طرح در خصوص خودرهای دارای سهمیه بنزین اجرا خواهد شد و با اجرایی شدن این پروژه شهروندان علاوه بر استفاده از بنزین سهمیه‌ای امکان استفاده از بنزین آزاد را نیز خواهند داشت.

کارشناسان اقتصادی یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف بنزین آزاد در ماههای اخیر را کاهش سهمیه بنزین یارانه ای عنوان می کنند به طوری که سهمیه 360 لیتری بنزین از تابستان سال گذشته هم اکنون با کاهشی 90 لیتری به 180 لیتر برای دوره تابستانی کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها