با دستگیری متهم مشخص شد

جوان سابقه‌دار با پراید کیف‌قاپی می‌کرد

متهم سابقه‌دار با خودروی پراید قرمز رنگ از شهروندان کیف‌قاپی می‌کرد.وی در آخرین سرقت خود با استفاده از طرح مهار توسط ماموران پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۳۳۵۰۳۰

به گزارش فارس،‌ عصر 1 خرداد امسال خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 145 ونک به مأموران گفت: ساعت 17 همان روز در مسیر بازگشت به منزل به صورت پیاده در حال عبور از خیابان شیخ‌بهایی بودم که ناگهان یک پراید قرمز رنگ با یک سرنشین از کنار من عبور کرد و کیف همراه من حاوی مبلغ 300 هزار تومان پول نقد، گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی‌ام را به سرقت برد و به سرعت از محل متواری شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی ، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در خصوص شناسایی دیگر سرقت‌های مشابه مشخص شد که سرقت‌های مشابه دیگری نیز توسط سرنشین یک دستگاه پراید قرمز رنگ در مناطق شمالی تهران بویژه منطقه میرداماد انجام شده است.

با جمع بندی اطلاعات بدست آمده در خصوص ارتکاب کیف‌قاپی توسط سرنشین یک دستگاه پراید، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به گشت‌های پلیس بویژه گشت‌های کلانتری مناطق شمالی تهران، طرح مهار جهت شناسایی و دستگیری متهم از سوی گشت‌های پلیس آگاهی نیز به مرحله اجرا گذاشته شد.

در ساعت 14 روز 24 خرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد که سرقت مشابه دیگری از خانم جوانی انجام شده که طی ارتکاب سرقت، به علت پیچیده شدن بند کیف همراه مالباخته به دور دستان وی، مالباخته فاصله‌ای چند متری را به همراه کیف بر روی زمین کشیده شده و به علت شدت جراحات به بیمارستان انتقال یافته است.

بلافاصله طرح مهار از سوی کارآگاهان و گشت‌های پلیس در مناطق شمالی تهران و محل وقوع سرقت به مرحله اجرا گذاشته شد و سرانجام خودروی تحت تعقیب در خیابان ولی عصر - خیابان سایه مورد شناسایی قرار گرفت و توسط مأموران گشت کلانتری 103 گاندی متوقف و متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

با شناسایی ، دستگیری و انتقال متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی، متهم به ارتکاب بیش از 30 فقره کیف‌قاپی در مناطق شمالی تهران اعتراف کرد.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: با پرسه‌زنی در خیابان‌های مناطق شمالی تهران ابتدا طعمه‌های خود را شناسایی کرده و پس از مخدوش کردن پلاک خودرو منتظر فرصتی می‌شدم تا شرایط سرقت فراهم باشد و غالباً نیز افرادی را انتخاب کرده‌ام که کیف همراهشان به صورت آویزان از دست، بوده است؛ پس از سرقت و متواری شدن از محل سرقت نیز با تمیز کردن مجدد پلاک خودرو سعی می‌کردم تا مانع از توجه مأموران و گشت‌های پلیس به خود شوم.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، با اعلام این خبر گفت: متهم دارای اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع کراک بوده و پیش از این نیز، با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند مشکی رنگ اقدام به سرقت و کیف‌قاپی از شهروندان کرده و غالباً با پرسه‌زنی در مناطق شمالی تهران از جمله میرداماد ، ولی عصر ، قلهک ، تجریش ، فرمانیه، آجودانیه و غیره اقدام به سرقت کرده است.

وی با اشاره به سابقه دستگیری متهم در سال 87 به اتهام ارتکاب سرقت و کیف‌قاپی گفت: متهم پیش از ارتکاب سرقت در آژانس کرایه اتومبیل مشغول به کار بوده اما به علت اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر از محل کار خود اخراج و برای تأمین هزینه مواد مصرفی خود شروع به سرقت و کیف‌قاپی از مالباختگان کرده است.متهم با توجه به سکونت در منزل پدری‌اش در منطقه آجودانیه، آشنایی کاملی به مناطق شمالی تهران داشته و با استفاده از همین موضوع و پس از ارتکاب به سرقت با شناختی که از کوچه و خیابان‌های فرعی مناطق شمالی دارد بلافاصله از محل ارتکاب سرقت متواری و مخفی شده اما در آخرین سرقت خود با اجرای طرح مهار، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: از کلیه شهروندان و مالباختگانی که توسط سرنشین یک دستگاه سمند مشکی و یا پراید قرمز در مناطق شمالی تهران مورد سرقت و کیف‌قاپی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایت خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها