بیکاری سفالگران افزایش یافت

ورود سفال چینی به لالجین همدان

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: بدلیل ورود محصولات سفال چینی در شهر بهار و لالجین شاهد بروز بیکاری در این بخش هستیم در صورتی که قبلا به خاطر هنر صنعت سفالگری بیکاری چندانی در این منطقه وجود نداشت.
کد خبر: ۳۳۵۰۲۷

اسدالله بیات در گفتگو با مهر در همدان با اشاره به اینکه ترویج صنایع دستی از اولویت های سازمان است، اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان دارای 142 روستای فعال در بخش صنایع دستی است که در 25 رشته مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: توجه به بخش صنایع دستی با هدف ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مزیت‌های استان همدان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.هزار و 850 کارگاه در این روستاها در بخش صنایع دستی فعال هستند.

بیات اضافه کرد: روستاهای استان همدان دارای ظرفیت های مناسب و قابل توجهی هستند که توسعه در این بخش نیازمند اقدامات و فعالیت‌های ملموس است تا شاهد آثار آن در جامعه باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان همدان احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در همدان را یکی از برنامه‌های پیش رو دانست و گفت: این امر به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در ایجاد اشتغال و معرفی توانمندی‌های هنری همدان مثمر ثمر است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها