بازی ناامیدکننده مدافع عنوان قهرمانی

مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی 2006، آن تیمی نبود که انتظار می‌رفت. ایتالیا که روی پیراهنش نشان ویژه قهرمان نیز حک شده بود، نه در خط دفاع آن هارمونی همیشگی را داشت و نه در خط حمله زهردار حاضر شد. نبود آندره پیرلو هم باعث شده بود ضعف خط میانی از همان ابتدای کار توجیه‌پذیر باشد. در این شرایط خیلی زود امیدواری‌هایی که مارچلو لیپی در دل هواداران تیم لاجوردی‌پوش ایجاد کرده بود، رنگ باخت و دروازه ایتالیا در همان اولین خطر جدی پاراگوئه باز شد. این گل که اتفاقا نخستین گل ملی «آلکارس»، مدافع جلو کشیده پاراگوئه بود در دقیقه 39 به ثمر رسید تا لیپی و شاگردانش نیمه اول را با شکست به رختکن بروند. نیمه دوم با یک تعویض غیرمنتظره برای ایتالیا آغاز شد و بوفون به‌دلیل آسیب‌دیدگی جای خود را در درون دروازه به مارکتی داد.
کد خبر: ۳۳۴۹۰۱

روند بازی ایتالیا که حتی در خلق موقعیت گل هم توفیق چندانی نداشت، در ادامه با حضور مائورو کامورانزی اندکی بهتر شد و سرانجام دانیله ده‌روسی در دقیقه 63 روی ضربه کرنر ارسالی پپه، توانست گل تساوی آبی‌ها را به ثمر برساند. با این گل مدافع عنوان قهرمانی از شکست در نخستین بازی خود در جام جهانی نجات پیدا کرد، اما روند این بازی باعث شد روزهای دشوار آینده‌ در ذهن هواداران ایتالیا به تصویر کشیده شود. البته این دقیقا خلاف برداشت مارچلو لیپی از بازی اول تیمش است. لیپی پس از بازی با تمجید از عملکرد بازیکنانش، کسب نتیجه تساوی مقابل پاراگوئه را نتیجه نسبتا خوبی توصیف کرد: «فکر می‌کنم شایسته کسب هر 3 امتیاز بودیم. البته در نیمه اول خوب کار نکردیم، اما رفته رفته بهتر شدیم و اگر کمی بیشتر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم حتی پیروز میدان باشیم.»

سرمربی آتزوری‌ها افزود: «خوشبختانه دیدارهای مرحله گروهی به تنهایی سرنوشت‌ساز نیستند. ما دو بازی دیگر پیش‌رو داریم و می‌توانیم با نمایشی همانند نیمه دوم این بازی از این گروه صعود کنیم.»

جراردو مارتینو، سرمربی پاراگوئه هم گفت: «از همان ابتدا نشان دادیم که هیچ هراسی از نام ایتالیا نداریم. بازی کردن مقابل تیمی با این کیفیت، کار بسیار دشواری است و این نشان می‌دهد که به خوبی برای جام جهانی آماده شده‌ایم.» وی افزود: «ما در دیدار با ایتالیا نشان دادیم که یکی از مدعیان صعود از این گروه هستیم.»

ایتالیا در دومین دیدار خود روز 30 خردادماه به مصاف نیوزیلند خواهد رفت. پاراگوئه و اسلواکی هم در دومین بازی گروه باید به مصاف هم بروند.

رضا پور عالی‌ / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها