در نشست مدیران مطرح شد

همکاری رسانه ملی با سازمان حفاظت محیط زیست

با هدف بررسی راهکارهای رسانه‌ای در حوزه حفاظت از محیط زیست، روز سه شنبه نشست مشترک رئیس و معاونان سازمان محیط زیست کشور با مدیران رسانه ملی برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۲۹۸

در این نشست محمدجواد محمدی‌زاده با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت محیط زیست کشور، شرایط موجود و شرایط مطلوب در این حوزه را تشریح کرد و همکاری رسانه ملی را برای سرعت بخشیدن به تلاش‌های این سازمان در حوزه زیست محیطی خواستار شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع سلامت اقلیم و محیط زندگی در مبانی دینی و ملی، به تاثیرگذاری برنامه‌های صداوسیما در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: توجه بیش از پیش صداوسیما به موضوع حفاظت از همه مولفه‌های سلامت زیستی در کشور مشارکت همه اقشار جامعه را در پاسداری از محیط زیست و مقابله با آثار مخرب و تهدیدکننده سلامت جامعه به دنبال دارد.

توجه بیشتر به کارکرد و توانمندی رادیو در حوزه محیط‌زیست، تشکیل بانک اطلاعات کارشناسان محیط‌زیست برای استفاده آنها در برنامه‌های مختلف صداوسیما، تولید فیلم و سریال با محور محیط زیست، توجه بیش از پیش به مشارکت مردم در این حوزه، توجه به مفاهیم و مصداق‌های دینی و ملی درخصوص حفاظت از محیط زیست، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در ایجاد فرهنگ استفاده درست از محیط زیست و معرفی اقلیم متنوع کشور از نظر آب و هوا و جانوری با هدف گسترش صنعت طبیعت‌گردی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.

محمدی‌زاده موضوع توسعه همه‌جانبه کشور را با در نظر گرفتن سلامت محیط زیست مهم خواند و تصریح کرد: نادیده گرفتن سلامت محیط زیست به بهانه توسعه، آثار زیانبار و جبران‌ناپذیری به دنبال دارد که تعامل بیشتر رسانه ملی و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند با تعریف و ارائه فرهنگ درست زیست محیطی بدون وقفه در توسعه کشور از آسیب به طبیعت نیز جلوگیری کند.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما هم با اعلام آمادگی رسانه ملی برای همکاری همه‌جانبه با سازمان محیط زیست گفت: صداوسیما در حوزه‌های سیما، صدا و خبر به این موضوع بیش از گذشته می‌پردازد و همکاری دوجانبه رسانه و سازمان محیط زیست، توجه به سلامت محیط را تسریع می‌بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها