حکم دادگاه صادر شد

قصاص مردی که به خاطر فرزندش آدم کشت

مردی که پسر همسایه‌اش را به خاطر درگیری با فرزندش به قتل رسانده بود، با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۳۳۴۱۵۵

به گزارش فارس ، ظهر 6 آذر سال گذشته، مأموران کلانتری 17 مهرویلای کرج، از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از خیابان‌های این منطقه باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند مرد جوانی به نام یزدان مقابل منزلش و بر اثر اصابت چاقو به قلبش به قتل رسیده است.

شاهدان حادثه با معرفی مردی معتاد که احتمالاً همسایه مقتول بوده، به عنوان قاتل، مدعی شدند بیوک مقابل منزل یزدان رفته و به محض اینکه یزدان مقابل در آمده است، چاقویش را وارد قلب مقتول کرده است.

مأموران برای دستگیری متهم به خانه وی رفتند اما متوجه شدند که وی از خانه خود متواری شده است. تحقیقات برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه متهم مدتی بعد در کرج شناسایی و دستگیر شد.

با اعتراف متهم به قتل ، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد که شنبه گذشته، در این شعبه و به ریاست قاضی محمدسلطان همت‌یار برگزار شد.

ذبیح‌‌زاده، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده مانند، نظریه پزشکی قانونی، گزارش مرجع انتظامی، شکایت اولیای‌دم، اظهارات شاهدان حادثه و اعترافات متهم، بزه اتسابی به وی را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه ، اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و با اعلام شکایت مجدد از متهم، خواسته خود را قصاص وی عنوان کردند.

بعد از اظهارات اولیای‌دم ، متهم در جایگاه قرار گرفت و با پذیرفتن اتهام قتل، در تشریح حادثه گفت: ظهر روز حادثه در منزل خواب بودم که با صدای گریه همسر و فرزندم از خواب پریدم. همسرم گفت پسر یکی از همسایه‌ها پسرم را کتک زده است.یک چاقو برداشتم و به کوچه رفتم؛ هیچ شناختی از آن شخص نداشتم به همین خاطر از همسایه‌ها که داخل کوچه بودند جویای خانه وی شدم. به سمت خانه رفتم و وقتی در زدم مقتول مقابل در آمد.

متهم افزود: به خاطر برخورد بدی که او با همسر و فرزندم داشت، یک سیلی به او زدم که او هم چاقویی را از جیب عقب شلوارش درآورد و به سمت من پرتاب کرد. دست او را گرفتم و با چاقوی خود خواستم ضربه‌ای به کتفش بزنم که با تغییر موقعیتش ،‌ چاقو وارد قلبش شد.

پدر مقتول به اظهارات متهم اعتراض کرد و گفت: پسر من به هیچ‌وجه چاقو نداشت و همسایه‌ها شاهد این ادعای من هستند. متهم زنگ خانه ما را زد ولی خودش را معرفی نکرد ؛ پسرم مقابل در رفت و متهم بدون اینکه به او اجازه حرف زدن بدهد ، چاقو را به او زد. پسر متهم، همیشه روی پشت‌بام منزل ما می‌آمد و برای ما ایجاد مزاحمت می‌کرد که روز حادثه نیز به همین دلیل پسرم با همسر متهم مشاجره کرده بود.

متهم بار دیگر در جایگاه قرار گرفت و در بیان آخرین دفاعیات گفت: من هیچ شناختی نسبت به مقتول نداشتم و این قتل یک اتفاق بود.

صبح امروز، قاضی همت‌یار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها