خالد مشعل تاکید کرد:

تمایل حماس برای تحقق آشتی ملی فلسطین

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر تمایل حماس برای تحقق آشتی ملی فلسطین تاکید و آن را یک درخواست ملی و مردمی عنوان کرد.
کد خبر: ۳۳۳۵۱۲

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) ،  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی طی سفرش به سودان با تاکید بر تمایل این جنبش برای تحقق آشتی ملی فلسطین آن‌را درخواستی ملی و مردمی عنوان و خاطر نشان کرد: وتوی آمریکا و شرط‌های سیاسی کمیته چهار جانبه بین‌المللی در مسیر اتمام تلاش‌ها برای پایان دادن به شکاف فلسطینی موجود مانع تراشی می‌کند.

وی افزود: دولت آمریکا در حال حاضر از آشتی ملی فلسطین استقبال نمی‌کند و مانع تراشی در مسیر تلاش‌ها برای آشتی در راستای خدمت به اشغالگران اسراییلی از طریق مذاکرات پوچ برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های مستمر اسراییل علیه فلسطینیان و اراضی و مقدسات آنان از طریق سیاست‌ کشتار و آواره کردن بازداشت، گسترش شهرک سازی‌ و یهودی سازی مقدسات است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با محکوم کردن سیاست جانبدارانه غرب در قبال رژیم صهیونیستی خواستار اتخاذ موضع مستقل اروپا از سیاست آمریکا در قبال اشغالگران شد که به گفته وی طی روزهای اخیر و پس از تجاوز نیروهای اشغالگر اسراییل به ناوگان آزادی که در تلاش برای رساندن کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه بود بیش از هر زمان دیگری شاهد آن بودیم.

مشعل با تقدیر از فعالانی که در ناوگان آزادی حضور داشتند و از اقشار مختلف جامعه بشری ادیان و قومیت‌های مختلف بودند و حمایت خود از ملت فلسطین را اعلام کردند، خواستار ترجمه خشم جهانی از جنایت اشغالگران علیه این ناوگان از طریق گسیل کردن کاروان‌های بیشتر برای شکستن محاصره نوار غزه از سوی اسراییل شد.

وی تاکید کرد: محاصره غزه جنایتی علیه بشریت است و در تلاش برای تسلیم کردن غزه صورت می‌گیرد. ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و به مبارزات خود برای مساله فلسطین ادامه خواهد داد و همه آزادگان جهان باید در قبال آن‌چه که به فلسطینی‌ها می‌گذرد متحد شوند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: اشغالگران تلاش می‌کنند وارد مذاکرات بیهوده‌ای شوند و از طریق آن شروط ظالمانه خود را بر ملت فلسطین تحمیل کنند.

وی با بیان این که مقاومت تنها راهکار واقعی برای وادار کردن اسراییل جهت پایان دادن به اشغالگری است از تلاش‌های برخی کشورهای عربی و ترکیه و طرف‌های غیر رسمی برای تحقق آشتی فلسطینی استقبال کرد.

مشعل با رد معادله اسراییلی که تلاش می‌کند قراردادی غیر عادلانه برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطینی را اعمال کنند افزود: ارتباط محاصره بیش از سه ساله ملتی در نوار غزه با اسیر اسراییلی امری غیر عادلانه است در حالی که بیش ازهشت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگران به سر می‌برند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مانعی در قبال تبادل اسرا با میانجی‌گری آلمان طی سال گذشته دانست و افزود: دولت آمریکا هیچ طرح جدید و روشنی برای پایان دادن به محاصره اسراییل ارائه نکرده است و به دنبال آن است که غزه زندان بزرگی برای ساکنان آن باقی بماند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا زبان جدیدی که از آن در قبال منطقه سخن می‌گفت را ترجمه نکرده است.

وی درباره ترور محمود المبحوح، فرمانده این جنبش در دبی اظهار داشت: حماس تحقیقات و همکاری با برخی طرف‌ها را ادامه می‌دهد و تاکنون پرونده تحقیقات تکمیل نشده است.

«مشعل» نقش ترکیه در حمایت از تحقیق در این پرونده را ستود.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها