رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از بهبود فضای کسب و کار در داخل کشور به عنوان مهمترین عامل در جذب سرمایه های خارجی یاد کرد.
کد خبر: ۳۳۲۹۴۳

به گزارش مهر، محمد نهاوندیان شامگاه سه شنبه در پایان سفر یک روزه خود به شیراز در گفتگو با خبرنگاران افزود: سرمایه گذاران خارجی برای حضور در کشوری دیگر اولویت اول را ایجاد شرایط مناسب در خصوص وضعیت بازگشت و کسب سود مناسب از سرمایه خود می دانند که در این خصوص اتاق بازرگانی پیش نویسی را در خصوص قانون رفع موانع کسب و کار تهیه کرده که آماده بررسی و تصویب است.

وی ادامه داد: محوریت بخش خصوصی در مدیریت اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن باید نگاه ها و بروکراسیهای موجود نیز از میان برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: مقررات اقتصادی در کشور باید مورد بازنگری اساسی قرار گیرد چراکه امروز برای فعالیت اقتصادی باید کسب اجازه هایی صورت گیرد این در حالیست که نباید درها را برای فعالیتهای اقتصادی بسته نگه داشت.

نهاوندیان با اشاره به اینکه امروز با توجه به تنظیم چشم انداز پنج ساله بهترین زمان برای رفع مشکلات در بخشهای مختلف است، عنوان کرد: مجلس و دولت باید تکلیف سرمایه گذاری را برای پنج سال آینده مشخص کنند و قوانینی را به تصویب برسانند که هر سرمایه گذار از وضعیت قوانین موجود به طور کامل آگاهی پیدا کند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم همکاری بانکها با فعالین اقتصادی نیز بیان کرد: صنعت بانکداری مثل هر رشته دیگر با نگاه اقتصادی همراه است و باید صنعت بانکداری در مرحله اول به یک منطق اقتصادی دست پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها