نخست وزیر تایلند اعلام کرد:

احتمال برگزاری ‌انتخابات ‌در 2011

آبهیسیت وجاجیوا ، نخست وزیر تایلند گفت که حالت فوق العاده در کشورش به رغم کاهش ناآرامی‌ها باقی خواهد ماند اما برگزاری یک انتخابات در اوایل سال آینده محتمل است.
کد خبر: ۳۳۲۶۴۴

آبهیسیت وجاجیوا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که رشد اقتصادی در سه ماهه دوم امسال احتمالا بیش از شش درصد و رشد اقتصادی در کل امسال احتمالا به این رقم نزدیک خواهد بود.

وی هیچ عجله‌ای از سوی بانک مرکزی تایلند برای افزایش نرخ بهره را که به احیای اقتصادی و نرخ تورم بستگی دارد پیش بینی نکرد.

نخست وزیر تایلند که یک اقتصاد دان دانش آموخته دانشگاه آکسفورد است این سخنان را در مرکز تجاری ویتنام و در جریان نشست جهانی اقتصاد مطرح کرد.

وی در حاشیه این نشست گفت:‌ مادامی که آن دسته از افرادی که خواستار راهکارهای خشونت آمیز هستند باعث نگرانی ما باشند، فکر می‌کنم مردم قبول دارند که لازم است اطمینان حاصل کنیم می‌توانیم برخی از نگرانی های باقی مانده را کنترل کنیم.

وی گفت:‌ آنچه که ما اکنون منتظر آن هستیم مطمئن شدن از این است که همه چیز در سر جای خود قرار دارد. پلیس و فرماندارانی باید بگویند که مطمئن هستند می‌توانند بدون نیروی ویژه و وضعیت فوق العاده اوضاع  کشوررا کنترل کنند.

وی در پاسخ به سوالی در باره امکان برگزاری انتخابات در اوایل سال آینده گفت:‌ این امر امکان پذیر است.

وجاجیوا افزود:‌ اگر ما طرح آشتی را دنبال کنیم و همکاری خوبی به ویژه از سوی جناح مخالف داشته باشیم فکر می‌کنم می‌توانیم زودتر شاهد برگزاری انتخابات باشیم.

نخست وزیر تایلند در خصوص اقتصاد این کشور گفت:‌ رشد 12 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول امسال بسیار تاثیر گذار بوده است.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها