طرح گردشگری با علائق ویژه حذف می‌شود

از آنجا که طرح گردشگری با علائق ویژه با استقبال مواجه نشد در صورت موافقت رئیس سازمان میراث‌فرهنگی این طرح از برنامه‌های معاونت گردشگری حذف می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۶۱۷

به گزارش فارس،‌ سیدرضا موسوی؛ معاون گردشگری کشور افزود: طرح توریسم با علائق وی‍ژه با هدف تخصصی کردن سفر برای نخستین بار در کشور شکل گرفت، اما چندان با استقبال مواجه نشد و علت آن نیز این است که بیشترین هدف دفاتر خدمات مسافرتی به رغم داشتن مجوز بند "ب " بردن تور به خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: با وجود فعالیت دو هزار و 500 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کشور اما تعداد گردشگران ورودی به کشور دو میلیون و 300 هزار نفر است که بیانگر تعدد دفاتر خدمات مسافرتی و فعالیت پایین آنها در حوزه ورود گردشگر است.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: طرح توریسم با علایق ویژه با هدف تخصصی کردن سفر شکل گرفت و بسیاری از دفاتر طرح توجیهی توریسم با علائق ویژه را نوشتند اما به ورود تورهای تخصصی توجهی نکردند و در عمل هیچ تور تخصصی به کشور وارد و یا در کشور برگزار نمی‌شود.

موسوی اظهار داشت: در این راستا در نشست مشترک شورای هماهنگی تشکل‌های مراکز اقامتی و کانون سراسری انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی کشور که در اوایل اردیبهشت ماه در شهر گرگان برگزار شد اعلام کردم که طرح توریسم با علائق ویژه را حذف خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دلایل و توجیهات خود را به منظور حذف این طرح برای ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری مطرح کرده‌ام که در صورت موافقت وی طرح توریسم با علائق ویژه حذف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها