محسن پور:

پرونده دستیاری 88 مختومه نیست

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس در خصوص وضعیت پیگیری آزمون دستیاری 88 گفت: اعلام مختومه شدن یک پرونده تنها از سوی دستگاه قضایی قابل بیان است و وزارت بهداشت همچنان پاسخگوی دستگاه های نظارتی و قانونی در حوزه آزمون دستیاری است.
کد خبر: ۳۳۱۶۵۸

سید رمضان محسن پور در گفتگو با مهر با تکذیب اعلام مختومه شدن پرونده دستیاری افزود: آزمون دستیاری در سال 88 با کش و قوس های فراوان روبرو بود و وزارت بهداشت نیز بر اساس آیین نامه رسیدگی به تخلفات آزمونها در حال پیگیری موضوع است.

وی اضافه کرد: آیین نامه های مربوط به برگزاری آزمون نیز در حال پیگیری است و تمام تلاش این بوده که کمترین صدمه به داوطلبان وارد شود. در این میان مسلماً برخی از شرکت کنندگان نمره لازم را کسب نمی کنند و طبعاً اعتراضاتی هم داشته اند و گروهی هم احساس کرده اند که اشتباهاتی صورت گرفته که در مورد تمام این افراد وزارت بهداشت پاسخگو است و در وزارتخانه و سنجش برای پاسخگویی به این افراد باز است.

محسن پور یادآور شد: از سوی دیگر اعتراض برخی از داوطلبان به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کشیده شد و در همین زمینه دکتر شاهرخ رامین از سوی کمیسیون برای پیگیری موضوع انتخاب شد و در حال حاضر هم برای پیگیری موضوع تمام اسناد و مدارکی که لازم بوده در اختیار وی برای بررسی قرار گرفته است.

وی در مورد پیگیری متخلفان آزمون دستیاری سال 88 خاطرنشان کرد: متخلفانی که در جریان آزمون دستیاری شناسایی شده اند و تخلف کرده بودند به دستگاه قضایی معرفی شده اند و اعلام مختومه شدن این پرونده تنها باید از سوی دستگاه قضایی انجام گیرد و ما نمی توانیم در این مورد نظری داشته باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس به مهر گفت: پیگیریهای مورد نظر از نظر آموزشی، حقوقی و سایر بخشها در مورد آزمون دستیاری سال 88 در حال انجام است و وقفه ای در آن بوجود نیامده است. همچنین هر دستگاه نظارتی که مسئولیت قانونی در این زمینه دارد می تواند اطلاعات مورد نظر را برای پیگیری در اختیار داشته باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس تاکید کرد: نتایج نهایی نیز پس از بررسی های لازم به داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 اعلام خواهد شد.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.

آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد به طوری که شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها