آمریکا هنوز از تحریم های اروپایی در امان نیست

جام جم آنلاین: آرانچا گونزالس سخنگوی امور تجارت اتحادیه اروپایی روز جمعه 5 دسامبر اعلام کرد ، با اینکه آمریکا عوارض اضافی بر واردات فولاد که از سوی سازمان تجارت جهانی غیرقانونی بود
کد خبر: ۳۳۰۹۷
را در روز پنجشنبه لغو کرد ، اما هنوز امکان برقراری تحریم ها علیه این کشور به دلیل مسایل دیگری وجود دارد.
به نوشته روزنامه اکسپانسیون ، آرانچا گونزالس گفت: روز پنجشنبه یکی از مشکلات ما با آمریکا حل شد ، اما هنوز مسایل دیگری نیز وجود دارند که باید حل شوند.

 wto2

در راس این مسایل ، اتحادیه اروپایی از واشنگتن خواسته است امتیازات مالیاتی به صادرکنندگان آمریکایی مانند شرکت های بویینگ و کاترپیلار را لغو کند.
از نظر سازمان تجارت جهانی اختصاص این امتیازات مالیاتی به صادرکنندگان آمریکایی غیرقانونی است.
در ماه اوت سال 2002 میلادی سازمان تجارت جهانی به اتحادیه اروپایی اجازه داده بود ، تحریم هایی که مجموعا به 4 میلیارد دلار بالغ می شوند را می تواند علیه آمریکا اجرا نماید.
اتحادیه اروپایی برای نشان دادن عزم خود به آمریکا ماه گذشته اعلام کرد از اول ماه مارس 2004 میلادی 5 درصد عوارض گمرکی اضافی در مورد کالاهای آمریکایی برقرار می کند.عوارضی که سپس بر نرخ آن هر ماه برای مدت یک سال افزوده خواهد شد.
آرنچا سانچز خاطرنشان کرد ، یک لایحه قانونی در جهت حذف اختصاص دادن امتیازات مالیاتی به صادرکنندگان آمریکا در کمیسیون های 2 مجلس کنگره آمریکا مورد تایید قرار گرفته و قرار است ماه ژانویه بار دیگر این لایحه در کنگره مطرح شود.
وی گفت: ما امیدواریم کنگره آمریکا این لایحه قانونی را برای تطبیق با حکم سازمان تجارت جهانی تا قبل از اول ماه مارس تصویب کند.در غیر این صورت ، تحریم ها اجرا خواهند شد.

عواقب عوارض اضافی بر واردات قول امریکا علی رغم لغو شدن
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها