افتتاح نخستین مرکز سکته‌های مغزی در کشور

رئیس هفدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های مغز و اعصاب(نورولوژی) ایران از راه‌اندازی نخستین مرکز سکته‌های مغزی در کشور خبر داد و گفت: مجوز تاسیس نخستین مرکز سکته‌های مغزی، حدود 10 روز پیش به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعطا شد و به زودی یک مرکز بزرگ و مجهز 100 تختخوابی با تمام امکانات در بیمارستان شهدای تجریش تهران به بیماران دچار سکته‌های مغزی خدمات ارائه خواهد داد. دکتر حسین پاکدامن افزود: قرار است در این مرکز از همکاری پزشکان خارج کشور نیز بهره گرفته شود.
کد خبر: ۳۳۰۴۷۵

وی ادامه داد: با توجه به این‌که سکته‌های مغزی، سومین و در برخی کشور‌ها به ویژه در کشورهای جهان سوم، دومین علت مرگ و میر شناخته شده تاکنون مرکز ویژه‌ای به منظور مراجعه افراد پس از سکته مغزی در کشور وجود نداشته است.

دکتر پاکدامن اظهار کرد: اقدامات سریع درمانی به میزان قابل توجهی از مرگ و میر و درجه ناتوانی فیزیکی و مغزی فرد دچار سکته مغزی می‌کاهد.

وی با اشاره به این‌که سرعت در رساندن بیمار به مراکز درمانی با هدف انجام تزریق داروی از بین برنده لخته عروق مغزی که منجر به سکته می‌شود، ‌باید هر چه سریع‌تر- بین 3 تا 6 ساعت - انجام شود یادآور شد: در آینده نزدیک به منظور حمل و نقل سریع بیماران دچار سکته مغزی به این مرکز، تجهیزاتی از قبیل چرخبال در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهار کرد: افزایش امید به زندگی در کشور و رابطه مستقیم بین سکته مغزی و طول عمر، نیاز به تعداد بیشتری مرکز سکته مغزی را ضروری می‌سازد که به همین منظور بر اساس وعده وزیر وقت بهداشت در ‌ کنگره‌سال 88 ، قرار شد در تهران 3 مرکز در دانشکده‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران و در شهرهای بزرگ کشور به تدریج مرکز سکته‌های مغزی تاسیس شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها