پافشاری برلوسکنی در صادرات دموکراسی!

جام جم آنلاین : سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا روز شنبه 6 دسامبر گفت: جهان شاهد «یک تغییرات در حقوق بین المللی که مطابق با نظم نوین جهانی باشد» خواهد بود و بار دیگر از
کد خبر: ۳۳۰۱۶
نظریه آمریکایی «صادرات دموکراسی» دفاع کرد.

berlusconi2

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، سیلویو برلوسکنی که برای شرکت در نخستین اجلاس اروپا - مغرب موسوم به اجلاس 5+5 در تونس به سر می برد ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: از نظر وی «امروز روند یک تغییرات در حقوق بین المللی که مطابق با نظم نوین جهانی باشد در جریان است ، زیرا قوانین بین المللی قبلا براساس رویارویی اتحاد شوروی و غرب بنا شده بود».
برلوسکنی افزود:«امروز جامعه بین المللی تنها به اینکه یک کشور به چه جناحی تعلق دارد ، یا اینکه از تروریسم حمایت می کند یا خیر ، توجه ندارد.
بلکه به این نکته که در داخل این کشور مردم از حقوق مدنی برخوردار هستند و اینکه سیاست های این کشور برای سایر کشورها یک خطر محسوب می شوند نیز توجه می کند».

berlusconi4

برلوسکنی گفت:«در مورد عراق ، این یک تحولی بود که مفهوم غیرقابل نقض بودن حاکمیت یک کشور از دیدگاه قوانین بین المللی را اصلاح کرد».
وی تاکید کرد:«برای صادر کردن دموکراسی باید از هر شیوه ای استفاده نمود».
سیلویو برلوسکنی در 2 مصاحبه اخیرش با روزنامه های انترنشنال هرالد تریبیون و نیویورک تایمز ، تاکید کرده بود: جامعه بین المللی برای صادر کردن دموکراسی در برخی از موارد مانند عراق باید متوسل به زور شود.
برلوسکنی در روزهای اخیر در حالی از نظریه آمریکایی «صادرات دموکراسی» حمایت می کند ، که روز شنبه دستکم 5/1 میلیون ایتالیایی در اعتراض به تصمیم یک جانبه دولت وی برای اصلاح قانون بازنشستگی در شهر رم دست به تظاهرات زدند.
اما ، مقامات دولت برلوسکنی گفتند ، تسلیم اعتراض های مردم نشده و این قانون را اجرا می کنند!.

برلوسکنی صادرکننده دموکراسی؛
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها