یک فروند هواپیمای مسافربری در جنوب هند از باند خارج شد و در این حادثه ده‌ها نفر جان باختند. این هواپیما صبح دیروز هنگام فرود آمدن در فرودگاه شهر مانگالور در جنوب هند بر اثر سرعت زیاد از باند خارج شد و پس از رسیدن به بالای تپه‌ای در منطقه جنگلی به پایین تپه سقوط کرد. به گزارش بی‌.بی‌.سی، ساعتی پس از این حادثه یکی از مسوولان فرودگاه شهر مانگالور اعلام کرد از 160 مسافر این هواپیما 8 نفر به طرز معجزه‌آسایی نجات یافته‌اند که اکنون در بیمارستان بستری هستند. در پی این حادثه، هواپیما آتش گرفت و به دلیل گستردگی شعله‌های آتش، امدادرسانان امکان نزدیک شدن به هواپیما را نداشتند.پس از وقوع این حادثه، رئیس پلیس شهر مانگالور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آتش گرفتن هواپیما، شانس زنده ماندن سرنشینان بسیار اندک بود.
کد خبر: ۳۲۹۹۶۷

مرگ 10 کودک

رئیس پلیس شهر مانگالور اضافه کرد: مبدا این هواپیمای بوئینگ 737 شهر دبی در امارات بوده است که به عنوان محل کار شهروندان هندی محسوب می‌شود.وی افزود: سرنشینان هواپیما شامل 160‌مسافر و 6 خدمه بودندو در میان مسافران 10 کودک نیز حضور داشتند که همه آنها جان باخته‌اند.

علت حادثه

پس از حادثه هواپیمای بوئینگ در شهر مانگالور، تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.گزارش آسوشیتدپرس در این زمینه حاکی است، با توجه به باران‌های موسمی در این فصل از سال در مانگالور، این فرضیه مطرح است که به دلیل هوای مه‌آلود خلبان دچار خطای دید شده و سرعت زیاد نیز موجب شده است وی نتواند در فاصله باند فرودگاه هواپیما را کنترل کند.

گزارش خبرنگار رویترز نیز از محل حادثه حاکی است پس از این سانحه، هواپیما دو نیم شده و جمعیت زیادی در محل حادثه جمع شده‌‌اند؛ به طوری که نیروهای امنیتی قادر به خارج کردن مردم از محل حادثه نبودند.

مسوولان سازمان هواپیمایی اعلام کردند: پس از حادثه بوئینگ 737 متعلق به شرکت «ایرایندیا»، تیم‌های کارشناسی در جستجوی جعبه‌های سیاه این هواپیما هستند و تا زمانی که این جعبه‌ها کشف نشده و نوار مکالمات خلبان با برج مراقبت و شرایط فنی هواپیما هنگام ورود، از سوی کارشناسان بررسی نشود، نمی‌توان در ارتباط با این حادثه اظهارنظر قطعی کرد.

کشف جسد 43 سرنشین آنتونف در افغانستان

گزارش حاکی است، در حالی که همه نگاه‌ها معطوف سانحه هواپیما در هندوستان شده است، روز گذشته اجساد سوخته 43 سرنشین یک فروند هواپیمای مسافربری افغانستان در کوه‌های شمالی این کشور کشف شد.

به گزارش جام‌جم، هواپیمای آنتونف متعلق به شرکت پامیرایر افغانستان بامداد روز دوشنبه با 38 مسافر و 5 خدمه پس از پرواز از فرودگاه کابل به مقصد قندوز یکباره از صفحه رادار محو شد.

به دنبال این رخداد، تیم‌های جستجو از زمین و هوا عملیات خود را آغاز کردند و سرانجام محل سقوط هواپیما در دره سالنگ در 20 کیلومتری کابل کشف شد.

با عزیمت ماموران به محل، اجساد سوخته 43 سرنشین این هواپیما کشف و به کابل منتقل شد و یک گروه از کارشناسان نیز با حضور در محل به جستجوی 2 جعبه سیاه هواپیما پرداختند که تاکنون گزارشی از پیدا شدن جعبه‌های سیاه هواپیما برای علت‌یابی این سانحه سقوط منتشر نشده است.

تسلیت وزارت امور خارجه

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی هند و کشته شدن سرنشینان آن ابراز تاسف و تاثر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین مراتب همدردی ملت و دولت ایران را با ملت و دولت کشور دوست و برادر هند ابراز و از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها