در صورتی که مسافران مجبور هستند در رستوران‌های بین‌راهی غذا بخورند، در اولین قدم از افراد بومی آن منطقه درباره سلامت و کیفیت غذاهای رستوران بپرسند یا از رستوران‌های پرتردد استفاده کنند. به محض ورود، حواسشان را بیشتر جمع کنند و به بهداشت محیط، نظافت و تمیزی کارکنان رستوران، نبود حشرات موذی، نظافت میزها، سرویس بهداشتی رستوران‌ها و ظروفی که استفاده می‌شود توجه بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۹۳۶۹

در لحظه ورود به رستوران بوی ماندگی، رنگ و کیفیت غذا را نیز در نظر بگیرند. همین موارد برای شناخت یک رستوران خوب کافی است.

قبل از صرف غذا در یک رستوران بین‌راهی باید در انتخاب نوع غذا دقت شود. بهتر است از خوردن کباب کوبیده پرهیز شود، زیرا گوشت چرخ‌کرده آن ممکن است مانده باشد و به لحاظ کیفیتی مشخص نیست. از سوی دیگر، در ترکیب مواد اولیه کباب کوبیده ممکن است از خرده نان استفاده شده باشد. همچنین هنگام طبخ آن ممکن است روی کباب سوخته ‌یا داخل آن خام باشد.

کباب برگ و جوجه‌کباب بهترین نوع کباب‌هاست که آلودگی آنها کمتر است. انواع خورش‌ها مانند قیمه، قورمه‌سبزی و... در رستوران‌های بین‌راهی به دلیل ماندگی بهتر است استفاده نشود. همچنین پیازی که همراه کباب آورده شده است نیز خطر آلوده بودنش زیاد است، زیرا این امکان وجود دارد که ساعت‌ها قبل پوست آن کنده شده باشد.

تشخیص کیفیت غذاهای اینگونه رستوران‌ها کار آسانی نیست. اما گاهی در نگاه اول می‌توان از رنگ و بوی غذا به کیفیت آن پی برد. مثلا خورش باید کاملا گوشت آن قهوه‌ای رنگ شده باشد و از آن بوی ماندگی به مشام نرسد. مرغ پخته شده و مانده هم بوی خاصی دارد. مرغی که در رستوران ناشناخته پخته شده هنگام مصرف، آب زلال و شفافی دارد. توصیه می‌شود در رستوران‌های بین‌راهی یا رستوران‌های ناشناخته از غذاهای دریایی استفاده نشود. اگر مجبورید از ماهی استفاده کنید در خوردن آن دقت کنید. ماهی تازه و کاملا پخته شده گوشت آن ورقه می‌شود. اگر کمی مزه تلخی یا له‌شدگی داشته باشد غذای سالمی نیست.

مسمومیت ناشی از خوردن بعضی از غذاها ممکن است مشکلاتی برای مسافران ایجاد کند. بهتر است هنگام خوردن غذا در رستوران حتما از ماست استفاده کنید. ماست و آویشن برای رفع مسمومیت بسیار مناسب است. در سفر امکان مسمومیت زیاد است. به همراه داشتن عرق آویشن یا عرق نعنا در طول مسافرت در کاهش مسمومیت موثر است.

قبل از رسیدن به مقصد از خوردن غذاهای پرحجم خودداری شود. بخصوص رانندگانی که قرار است مدت طولانی رانندگی کنند حجم سنگین غذا ممکن است آنها را دچار خواب‌آلودگی کند.

همچنین کسانی که مدت زیادی مجبور هستند در خودرو بنشینند، بعد از این که به مقصد رسیدند به ورزش یا حتی‌المقدور به پیاده‌روی بپردازند. کم‌تحرکی در حین مسافرت عوارض مختلفی از جمله یبوست را موجب می‌شود . بهتر است در مسافرت از وسیله نقلیه شخصی کمتر استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها