معاون گردشگری سازمان میراث درگفت و گو با جام جم آنلاین خبر داد:

بررسی طرح ساماندهی تعطیلات در جلسه آتی شورای اجتماعی /رشد بودجه سازمان گردشگری در سال 96

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی از نهایی شدن چارچوب اولیه طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور خبر داد اما جزئیات آن را فاش نکرد. محمود دودانگه در مورد ساماندهی تعطیلات رسمی کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از اقتصاد رقابتی بهره‌مند شویم، هزینه‌های بنگاه‌ها را کاهش دهیم و از منابع و ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنیم؛ باید تعطیلات رسمی کشور را از بعد اقتصادی سامان دهیم تا بنگاه‌های اقتصادی موظف نباشند در تمام مدت تعطیلات، فعالیت خود را متوقف کنند.
کد خبر: ۳۲۸۶۷۷

وی ساماندهی تعطیلات رسمی کشور را یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده در تولید دانست و افزود: این طرح به عنوان یکی از مصوبه‌های طرح کاهش قیمت تمام شده در کمیته ملی مربوط تصویب و چارچوب اولیه آن نهایی شده است.

دودانگه با بیان این مطلب که در این طرح تعطیلات، ساعات کاری و میزان بهره‌وری در کشورهای مختلف بررسی شده است، اعلام کرد‌: بررسی‌ها نشان‌دهنده وضع نامناسب کشور ما به لحاظ میزان بهره‌وری است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تصریح کرد‌: باید نگاه جدیدی به منظور ساماندهی تعطیلات رسمی کشور داشته باشیم، در صورتی که تمایلی برای کاهش تعداد روزهای تعطیلات وجود نداشته باشد، می‌توان برای جبران این امر، یک ساعت به مدت زمان رسمی کار در کشور افزود. بنا بر گزارش شبکه اطلاع‌رسانی وزارت بازرگانی، وی با اشاره به متفاوت بودن روزهای تعطیل کشور‌مان با دیگر کشورها، ادامه داد: این امر سبب شده تعداد روزهای کاری ما به 3 روز کاهش یابد که ساماندهی این وضع به منظور استفاده بهینه از وضع بنگاه‌ها و برقراری تعامل موثر می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها