معاون گردشگری سازمان میراث درگفت و گو با جام جم آنلاین خبر داد:

بررسی طرح ساماندهی تعطیلات در جلسه آتی شورای اجتماعی /رشد بودجه سازمان گردشگری در سال 96

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت :طرح ساماندهی تعطیلات در اولین جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح می شود .
کد خبر: ۹۷۵۸۳۲
بررسی طرح ساماندهی تعطیلات در جلسه آتی شورای اجتماعی /رشد بودجه سازمان گردشگری در سال 96

مرتضی رحمانی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در حاشیه نشست کمیسیون گردشگری اتاق تهران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : بحث تعطیلات یکی از زیر ساختی ترین موضوعات در حوزه گردشگری است که پرونده آن سه سال است در دولت و در کمیسیون های مختلف مطرح شده و هم اکنون به شورای اجتماعی کشور ارجاع شده است که امید می رود در اولین جلسه این شورا موضوع مطرح شود که در صورت موافقت و تصویب شدن ، این طرح به هیات دولت می رود .

وی ادامه داد :البته یک عده مخالف این طرح هستند از جمله آموزش و پرورش که راضی به برهم زدن تعطیلات سنتی در کشور نیستند اما معتقدیم تعطیلات کشور باید ساماندهی شود، زیرا هم اکنون تمام فشار سفرهای داخلی بر تعطیلات نوروز و یا تابستان متمرکز شده و متاسفانه در سایر اوقات سال هتل داران و سرمایه گذاران گردشگری دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

رحمانی بیان کرد:در ساماندهی تعطیلات بخشی از تعطیلات شناور و بخشی ثابت تعریف خواهد شد البته تعطیلات مذهبی جای خودش باقی خواهد ماند .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین در پاسخ به این پرسش که بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال 96نسبت به سال 95 چگونه دیده شده است گفت : بودجه ای که در لایحه بودجه 96 درنظر گرفته شده است نسبت به بودجه امسال رشد خوبی داشته است البته روی رقم دقیق آن حضور ذهن ندارم اما رشد خوبی را در این بخش شاهد هستیم و توجه خوبی به مقوله بازاریابی، جذب گردشگری و ساماندهی بازار و تبلیغات در بخش گردشگری شده است ، اما آنچه مهم است تخصیص یافتن این بودجه درعمل است .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه سال 95 سازمان کامل تخصیص یافته است گفت : خیر بودجه امسال سازمان میراث کاملا تخصیص نیافته است و امید واریم بودجه سال آینده که نسبت به امسال رشد قابل توجهی دارد در عمل محقق شود تا جوابگوی نیازمندی ها و توقع تشکلهای بخش خصوصی در حوزه بازار یابی و تبلیغات گردشگری آنها باشیم .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
پنجشنبه 18 آذر تعطیل است یا نه؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
ساماندهی تعطیلات كار بسیار خوب و ضروری است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها