حمایت گستاخانه رژیم صهیونیستی از ادامه شهرک‌سازی‌ها، تکرار ادعاهای کاذب این رژیم مبنی بر پایتختی بیت‌المقدس برای دولت عبری و نیز هتک حرمت به مساجد مسلمانان و کتاب مقدس آنان، همچنان خشم و انتقاد همگان ـ حتی مردم آمریکا ـ را در سطح جهان برانگیخته است. این درحالی است که به مناسبت 14 می (24اردیبهشت)، شصت و دومین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) فلسطینی‌ها و مردم کشورهای مختلف از دیروز خود را برای راهپیمایی‌های گسترده و اعتراضی آماده می‌کنند. در همین رابطه و به‌خاطر نگرانی از روزهای آینده رژیم صهیونیستی در تصمیمی جدید، ورود شیخ عکرمه صبری مفتی مسلمانان بیت‌المقدس را به مسجدالاقصی به مدت 6 ماه ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۳۲۸۳۵۴

تظاهرات غزه

هم زمان با شصت و دومین سالگرد اشغال فلسطین روزنامه بعث سوریه اعلام کرد: ضعف و عقب ماندگی ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعراب، عامل تسهیل ماموریت صهیونیست‌ها در اشغال فلسطین شد. خضر حبیب یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، چشم پوشی از خاک فلسطین را امری غیر ممکن دانست.حبیب طی این مراسم که با حضور خالد البطش و تعدادی دیگر از رهبران سیاسی جنبش جهاد برگزار شد، تاکید کرد: فلسطین از دریا تا رودش همه و همه غیر قابل چشم پوشی است و گزینه مقاومت و جهاد راه ما برای بازگرداندن حقوق مشروعمان در رویارویی با طرح‌های سازش اشغالگران صهیونیست است. هم‌چنین جنبش فتح از تمامی رهبران، اعضا و طرفداران این جنبش خواسته تا در تظاهرات مردمی گسترده‌ای که قرار است امروز در غزه برگزار شود، شرکت کنند. این تظاهرات قرار است مقابل مقر سازمان ملل متحد در غزه انجام شود. جنبش جهاد نیز از طرفداران، رهبران و اعضای خود برای مشارکت در تظاهراتی مشابه دعوت کرده است. در همین حال، روز گذشته سازمان دیده بان حقوق بشر از وجود مدارکی مبنی بر نابودی وحشیانه و عمدی اماکن غیرنظامی طی جنگ غزه بدست رژیم صهیونیستی خبر داد. این سازمان هم‌چنین از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست که از مصر و رژیم صهیونیستی بخواهند گذرگاه رفح را به روی مواد ساختمانی باز کنند. این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کمک 205 میلیون دلاری کنگره برای نصب سیستم دفاع ضدموشکی موسوم به گنبد آهنین» برای رژیم صهیونیستی را خواستار شد.کاخ سفید اعلام کرد که این درخواست رسما طی چند روز آینده به عنوان متمم بودجه سال مالی، تحویل کنگره می‌شود.اوباما هدف از نصب این سیستم ضد موشکی را حمایت از رژیم صهیونیستی خواند. با این وجود، یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نیز با انتقاد شدید از درخواست اوباما از رژیم صهیونیستی برای پیوستن به معاهده ان‌پی‌تی تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا باید بر ایران متمرکز شود و سخنی درباره تسلیحات هسته‌ای رژیم‌صهیونیستی به میان نیاورد.

تحریم رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر بیش از 50 نفر از علمای دینی اردن با صدور فتوایی خواستار تحریم اقتصادی رژیم اشغالگر قدس شده و عدم تبعیت از این فتوای واجب را به منزله دوستی با دشمنان خدا قلمداد کردند. تعدادی از استادان برجسته کشور اردن نیز از سران و ملت‌های کشورهای اسلامی خواسته‌اند اسراییل را تحریم کنند.

در یک خبر دیگر، اتحادیه عرب و آمریکا بشدت اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر پایبندی به ادامه ساخت و سازها در بیت‌المقدس را محکوم کرده‌اند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است: ما باید این مساله را که قدس پایتخت ابدی ملت یهود است، به نسل‌های بعدی انتقال دهیم. به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط، اظهارات نتانیاهو موجب شد تا وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی به تمامی رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نسبت به بازگشت دولت تل‌آویو به سیاست ویران کردن خانه‌های فلسطینیان در بیت‌المقدس شرقی هشدار دهد. در پیام وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: مذاکرات غیر مستقیمی که از چند روز گذشته با میانجیگری جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه آغاز شده، امیدهایی را در خصوص موفقیت روند مذاکرات بوجود آورده و آمریکا هرگز اجازه از بین رفتن این افق را نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها