بوش و پندار افکارعمومی امریکا

جورج بوش مایل است برای دومین بار ، به ریاست جمهوری کشورش برگزیده شود و از این بابت ، برنامه تبلیغاتی گسترده ای را تدارک دیده است که ازجمله آن ، پرواز محرمانه و کاملا سری وی به بغداد است.
کد خبر: ۳۲۵۹۲
اگرچه به سختی می توان تصور کرد که بوش به بغداد سفر کرده باشد ، با این حال ، شاید این برای نخستین بار در تاریخ امریکا باشد که یک رئیس جمهور این کشور به طور پنهانی از کشور دیگری دیدار کند.
بویژه این که جورج بوش بارها اعلام کرده است مردم عراق از وی به عنوان قهرمان آزادیبخش یاد می کنند.
در برنامه تبلیغاتی جورج بوش ، شگفتی های ملال انگیز دیگری هم پیش بینی شده است .
چه بسا ، اعلام دستگیری صدام حسین ، درست در موعد برگزاری انتخابات ، جزو همان ترفندها تلقی شود.
از نظر برنامه ریزان تبلیغاتی کاخ سفید ، تدارک یک صحنه سفر خیالی بوش به بغداد با صرف میلیون ها دلار بابت دکور و مسائل حاشیه ای آن ، اثر برگشتی سریعی بر آراء مردم و امریکا و افکارعمومی این کشور دارد.
در همین چارچوب ، لاپوشانی خسارات قابل ملاحظه مادی و معنوی امریکا در عراق و تلفات سنگین جانی در دستور کار قرار گرفته است .
اکنون رسانه های امریکا از درج خبر و تصاویر مربوط به کشته شدگان امریکایی در عراق به طور کلی منع شده اند و در عوض ، به این رسانه ها ، در روز شکرگزاری اجازه داده شد تا دهها تصویر مربوط به حمل سینی حاوی بوقلمون از سوی جورج بوش در جمع سربازان امریکایی و در مکانی نامشخص ، بردارند.
تردیدی نیست در خصوص بیلان کار جورج بوش و حملات وی به افغانستان و عراق ، باید افکارعمومی در امریکا قضاوت کنند.
با این حال ، به احتمال قوی این بغداد عمیقا در میان مردم امریکا ریشه دوانده است که کشورشان در دوره زمامداری وی ، به طرز بی سابقه ای مورد نفرت ملل و کشورهای زیادی قرار گرفته و ادامه این روند ، تنها به افزایش خشم و غضب جهانی نسبت به سیاست های واشنگتن می انجامد و نمونه واضح و مشخص آن ، سفر دزدانه قهرمان آزادیبخش به بغداد است ! .

یوسف غروی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها