شب رویایی ژرمن‌ها با ون‌گال و اولیچ

بایرن مونیخ با ون‌گال هلندی به دوران اوج خود بازگشته است تا حالا با حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا، همه را از بازی‌های خوب و حساب شده خود به تحسین وادارد. حقیقت مطلب را بخواهید کمتر کسی فکر می‌کرد که بایرن امسال به فینال اروپا برسد؛ اما لوئیس ون‌گال هلندی که شروعی متوسط و بلکه ضعیف با بایرن داشت، وقتی حمایت سران باشگاه و از جمله فرانس بکن‌باوئر را متوجه خود دید، مرحله به مرحله بایرن را به انسجام تیمی رساند تا امروز و با صعود به فینال ادعا کند که تیمش توان شکست هر تیمی را دارد. کار ون‌گال زمانی ارزش بیشتری می‌یابد که توجه کنیم او از بازیکنانی متوسط، بهترین کیفیت بازی را می‌گیرد تا با چنین رویکردی، اویکا اولیچ کروات در تیم او به ستاره‌ای بی‌بدیل تبدیل شود.
کد خبر: ۳۲۵۱۱۸

اولیچ که در بازی برگشت با منچستریونایتد با گل ثانیه‌های پایانی نیمه اول عامل اصلی بازگشت بایرن به بازی و آن هم پس از پذیرش 3 گل از حریف قدرتمند خود بود، در ورزشگاه ژرلان نیز زننده هر سه گل پیروزی‌بخش تیم خود در مقابل لیون بود تا ارزش‌های وجودی‌اش را به رخ بکشد. بازیکنی که به قول آرین روبن آنقدر در زمین دوندگی کرد تا تاب و توان مدافعان لیون را بر باد دهد. گل اول اولیچ در نیمه اول، همه را به یاد گرد مولر افسانه‌ای انداخت تا با یک چرخش سریع و به لرزه درآوردن تور میزبان مسابقه، تیر خلاص را بر پیکر لیون وارد کند؛ لیونی که در این ورزشگاه تیم‌های بزرگی چون رئال‌مادرید و لیورپول را شکست داده بود؛ اما بایرن در این بازی آنچنان خوب و فوق‌العاده کار کرد که هیچ‌گاه جای خالی فرانک ریبری، ستاره فرانسوی خود را نیز حس نکرد، بویژه این‌که جانشین او در این بازی «حمید آلتینتوپ» بسیار تاثیرگذار بازی کرد تا در کنار آرین روبن، از ارکان پیروزی باارزش بایرن و راهیابی دوباره‌اش به فینال لیگ قهرمانان اروپا پس از 9 سال به حساب آید؛ دیداری که روز 22 می (شنبه اول خرداد) در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو مادرید برگزار خواهد شد.

لوئیس ون‌گال، سرمربی بایرن مونیخ که تولدی دوباره در عرصه مربیگری داشته است، در نشست خبری پایان بازی گفت: احتمال حضور در فینال را می‌دادم و بایرن می‌تواند هر تیمی را شکست دهد. ما عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود بروز دادیم و تیم من در این مسابقه بسیار خوب بازی کرد.

ون‌گال در این نشست خبری درباره پیامکی که پیش از مسابقه برای خوزه مورینیو فرستاده بود، گفت: این چیزی بین من و اوست و امیدوارم اینتر به فینال برسد؛ گرچه من با بارسلونا هم ارتباط دارم و معتقدم آنها زیباترین فوتبال را ارائه می‌دهند. بارسا در تمام فصل الگوی ما بود و همواره برای بازیکنانم شیوه بازی بارسا را ترسیم کرده‌ام.وی افزود: اگر همیشه این‌گونه بازی کنیم، بسختی شکست می‌خوریم. بازیکنان ما اکنون می‌دانند که گذراندن 10 ماه با ون‌گال چگونه است. آنها می‌دانند که کار ساده‌ای نیست؛ اما اکنون خوشحالند و من هم خوشحال هستم. همیشه باور دارم که تیمم می‌تواند به این شکل فوتبال بازی کند. این عملکردی رویایی از ما بود و حضورمان در فینال فوق‌العاده است.

روبن: اولیچ فوق‌العاده است

ایویکا اولیچ که با زدن 3 گل زیبا نشان داد چرا ون‌گال او را بر ماریو گومز و میرو کلوزه ترجیح می‌دهد، درباره این بازی گفت: فکر نمی‌کردم بتوانم 3 گل به ثمر برسانم، ما فوق‌العاده بازی کردیم. از همین رو گلزنی برای من هم ساده بود.

آرین روبن هلندی نیز با ستایش از بازی اولیچ گفت: ایویکا فوق‌العاده است. او را به این خاطر دوست دارم که در هر بازی همواره بیش از صددرصد توانش تلاش به خرج می‌دهد.روبن افزود: اولیچ از دویدن دست برنمی‌دارد و اغلب باید او را متوقف کرد. بازیکنی بسیار پرانرژی و بزرگ برای ما که اهمیت زیادی برایمان دارد. او با خوشحالی از حضور بایرن در فینال اروپا گفت: افتخار می‌کنم که اکنون به مادرید می‌روم و بسیار خوشحالم در بایرن مونیخ حضور دارم. ما در این فصل همه کارها را در کنار هم انجام دادیم و این قدرت بایرن مونیخ است.

آخرین فرصت لیورپول در آنفیلد

پس از مشخص شدن فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا، امشب چهره 2 تیم راه‌یافته به دیدار نهایی لیگ اروپا نیز مشخص خواهد شد.

لیورپول به عنوان سرشناس‌ترین تیم حاضر در نیمه نهایی، امشب در آنفیلد میزبان اتلتیکومادرید است. شاگردان رافا بنیتس برای این ‌که شانس حضور در فینال دومین جام معتبر فوتبال اروپا را به دست آورند، کارشان سخت است چرا که در بازی رفت با یک گل مغلوب تیم مادریدی شده‌اند.

دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی هم از حساسیت بالایی برخوردار است. هامبورگ که از ماه‌ها پیش به عنوان میزبان بازی فینال معرفی شده، تا پای فینال بالا آمده اما شاید نیمه نهایی، پایان تلاش آنها باشد. هامبورگ در بازی رفت با تساوی بدون گل مقابل فولام متوقف شد تا بازی امشب آنها در انگلیس، سرنوشت‌ دیگر تیم فینالیست را مشخص کند.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها