مدیرکل مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون بیش از 15 هزار مدرسه توسط خیرین در کشور احداث شده است.
کد خبر: ۳۲۳۵۴۶

به گزارش مهر در اهر، محمدرضا جعفری ظهر شنبه در همایش خیرین مدرسه ساز با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گفت: حضور خیرین در این مناطق و لمس محرومیتهای منطقه عزم خیران را برای ساخت مدارس جدید شهرهای محروم و روستاهای دور افتاده بیشتر کرده است که امیدواریم با مشارکت خیرین شاهد ریشه کنی مدارس فرسوده در کشور باشیم.

مدیر کل مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: طی یکسال گذشته به جهت استقبال بسیار خوب مردم نوعدوست و خیر کشورمان در سطح کشور بیش از 245 جشنواره در شهرهای مختلف اقصی نقاط میهن اسلامی در جهت جذب مشارکت خیرین تشکیل شده که در این جشنواره ما بالغ بر 1370 میلیارد ریال خیرین جهت ساخت مدرسه در نقاط مختلف کشورمان اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: امسال نیز در جهت تداوم این امر از 16 اردیبهشت ماه سالجاری جشنواره هایی در سطح استانها با هدف ترویج فرهنگ مدرسه سازی و کارهای خیر عام المنفعه در جامعه و ارائه راهکارهای مناسب در جهت همگانی کردن آن و تجلیل از خیرین آغاز بکار می کند.

جعفری با اشاره به رتبه ممتاز خیرین آذربایجان شرقی در ساخت مدرسه افرادی خیری همچون برادران مردانی آذر را بزرگترین افتخار آذربایجان ذکر کرد و افزود: نام و یاد این انسانهای مخلص و اعمال خداپسندانه آنها در طول تاریخ برای همیشه جاودانه خواهد ماند.

اختصاص پنج هزار میلیارد ریال از سوی دولت برای مدرسه سازی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز در این همایش از اختصاص اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در سطح کشور خبر داد.

غلامحسین مسعودی ریحان آموزش و پرورش را زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر کشوری برشمرد و افزود: توجه ویژه به آموزش و پرورش و تلاش در جهت حل مشکلات آنها موجب رشد و توسعه آموزش و پرورش و در نهایت زمینه ای مناسب برای تربیت بهتر و برنامه ریزی مناسب از سوی آموزش و پرورش برای آینده سازان جامعه فردا خواهد بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر کشوری به آموزش و پرورش به صورت زیربنایی توجه شده قطعاً موفقیت بیشتری در تربیت دانش آموزان را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرهای پرجمعیت و در عین حال محروم استان است اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی ساخت فضاهای آموزشی نیست که امیدواریم با حمایت خیرین و مشارکت عمومی در این امر خیر شاهد حل مشکلات دانش آموزان روستایی باشیم.

وی در ادامه برنامه های وزیر آموزش و پرورش را در جهت حل مشکلات معیشتی فرهنگیان بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: فرهنگیان یکی از اقشار تأثیرگذار و فرهیخته جامعه هستند که باید پیش از پیش به مشکلات و دغدغه معیشتی و صنفی آنان رسیدگی شود.

وی اظهار امیداواری کرد با برنامه های حمایتی مناسبی که از سوی وزیر آموزش و پرورش ارائه شده شاهد رفاه و حل مشکلات فرهنگیان عزیز باشیم.

وی با اشاره به نبود مجتمع فرهنگی و اردوگاه آموزش و پرورش در اهر برای دانش آموزان جهت سپری کردن اوقات فراغت آنها خواستار اختصاص اعتباری ویژه برای ساخت این اردوگاه از سوی سازمان آموزش و پرورش استان شد.

26 مدرسه روستایی شهرستان اهر غیر قابل استفاده است

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: هم اکنون 26 مدرسه روستایی شهرستان اهر کاملاً فرسوده و غیر قابل استفاده هستند.

آزاد سعادتی نیز در این همایش افزود: به جهت کمبود فضای آموزشی مناسب در مناطق شهری و روستایی در 167 مدرسه این شهرستان مدارس دو شیفته دایر است. که مشکلات عدیده ای را برای دانش آموزان و آموزش و پرورش پدید آورده است.

وی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه تلاشهای عدالت گسترانه دولت نهم و دهم طی چهار سال گذشته 144 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر یکصدو چهل میلیارد ریال بازسازی و احداث شده است.

سعادتی گفت: با این وجود 26 روستای شهرستان اهر و دانش آموزان آنها چشم انتظار افراد خیر و نوعدوست هستند.

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: خیرین مدرسه ساز دراین شهرستان نیز فعالیت شایان توجهی داشتند بطوری که از سوی برادران مردانی آذر بزرگترین مدرسه شبانه روزی با خوابگاه، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال و مرحوم حاج خلیل خسروشاهی نیز 3 مدرسه در روستاهای محروم ایم شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال 13 کلاس درس را برای استفاده دانش آموزان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

وی با اشاره به پتانسیل غنی علمی منطقه ارسباران و استعدادهای ذاتی دانش آموزان این منطقه گفت: اگر زمینه مناسب برای تحقق آموزش و پژوهش دانش آموزان اهری فراهم گردد. قطعاً به جهت هوش و استعداد ذاتی موجود شاهد کسب افتخارات مناسب در این زمینه خواهیم بود.

 آموزش و پرورش شهرستان اهر در حال حاضر با 28 هزار و 222  نفر دانش آموز در قالب 1269 کلاس و 354 واحد آموزشی با دو هزار و 51  نفر پرسنل مشغول فعالیت است.

در پایان این مراسم خیرین مدرسه ساز ساخت 10 مدرسه و تأمین امکانات آموزشی و تجهیزات لازم را در مناطق روستایی تقبل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها