رضازاده باز هم «حرف آخر» را زد

در ونکوور 2003 همچون ورشو 2002 ، حرف آخر وزن به اضافه 105 کیلو را کسی نزد ، جز حسین رضازاده . در شب پایانی رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در ونکوور همان طوری که دوستداران وزنه برداری در ایران و جهان
کد خبر: ۳۲۳۵۲
انتظار داشتند ، حسین رضازاده همچون رقابت های جهانی 2002 ورشوی لهستان بر سکوی قهرمانی دسته به اضافه 105 کیلو ایستاد و نشان طلا بر گردن انداخت . رضازاده گرچه در حرکت یکضرب نتوانست در رقابت با جابر سالم قطری و آرتم اوداچین از اکراین پیشی بگیرد و با حد نصاب 5/207 کیلو به مقام سوم و مدال برنز قناعت کرد؛ اما در حرکت دوضرب هیچکدام از رقیبان او نتوانستند تهدیدکننده ظاهر شوند و رضازاده در همان مرتبه اول حرکت یکضرب ، با مهار وزنه 250کیلویی 2مدال طلا درحرکت دو ضرب و مجموع را به خود اختصاص داد. رضازاده با وجود این درهر دو حرکت یکضرب و دو ضرب به رکوردهای جهانی یورش برد؛ اما توفیقی نداشت . درحرکت یکضرب جابر سالم و ارتم اوداچین هر کدام با وزنه 210کیلو به کار خود پایان دادند که وزنه بردار قطری به دلیل سبکی وزن به طلا رسید و وزنه بردار اکراینی نقره دریافت کرد. حسین رضازاده در این حرکت پس از آن که به ترتیب وزنه های 205و 5/207 کیلو را بالای سر قرار داد، در مرتبه سوم تقاضای وزنه 5/213 کیلو را کرد که در صورت توفیق ، به مقدار 500 گرم رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ، ترقی می داد. اما او در مهار این وزنه موفق عمل نکرد. در حرکت دو ضرب نیز رضازاده پس از آن که در مرتبه اول با بلند کردن وزنه 250 کیلو مدال طلایش مسجل شد، در بار دوم تقاضای وزنه
5/263 کیلو را کرد که در صورت تحقق ، رکورد جدیدی در این دسته به ثبت می رسید. رضازاده پس از ناکامی مقابل این وزنه از حرکت سوم دو ضرب خود نیز منصرف شد. در حرکت دو ضرب ویکتور اسکرباتیس از لتونی با 245 کیلو دوم شد. ولیچکو چولاکوف از بلغارستان با 5/242 کیلو در مکان سوم قرار گرفت . در مجموع دو حرکت پس از حسین رضازاده ، مدال نقره نصیب آرتم اوداچین اکراینی با حد نصاب 450کیلو شد و ولیچو چولاکوف بلغاری هم با 5/247 کیلو بر سکوی سوم ایستاد.

رضازاده : خستگی مانع از رکوردشکنی من شد

حسین رضازاده پس از تکرار قهرمانی جهان در دسته به اضافه 105 کیلو گفت : خوشحالم که توانستم با دعای خیر مردم و لطف خداوند ، بار دیگر از حیثیت ایران و خودم در جهان دفاع کنم . وی افزود: قصد داشتم این بار نیز با دستی پر و با شکستن رکورد ازمسابقه ها خارج شوم ، اما فکر می کنم خستگی بدنم مانع این کار شد. رضازاده درباره شرکت نکردن جابر سالم در رقابت های حرکت دو ضرب گفت : در این باره اطلاع کافی ندارم . البته اگر او در حرکت دو ضرب شرکت می کرد، رقابت ها دیدنی تر می شد. به هر صورت با غیبت او مصمم شدم تا رکورد دو ضرب دنیا را جابه جا کنم ؛ زیرا خیالم از بابت کسب مدال طلای جهان آسوده شده بود. وی خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به ایران و استراحت کوتاه مدت تمرینات خود را برای المپیک از سر خواهم گرفت .

وزنه برداری ایران نایب قهرمان مدالی جهان

تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان مسابقه های جهانی 2003 ونکوور با کسب 117 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی امتیازی قرار گرفت . بدین ترتیب تیم ملی وزنه برداری ایران با قرار گرفتن در جمع 6تیم برتر جهان با سهمیه کامل 6وزنه بردار در بازیهای المپیک آتن شرکت خواهد کرد. در جدول امتیازی ، مردان تیم چین با 172امتیاز در صدر ، ترکیه با 164 امتیاز دوم ، روسیه با 153 امتیاز سوم ، رومانی با 119 امتیاز چهارم ، ایران با 117 امتیاز پنجم و بلغارستان با 116 امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت . 6 تیم فوق با 6 سهمیه کامل می توانند در رقابت های وزنه برداری المپیک آتن شرکت کنند. اما در جدول رده بندی مدالها، تیم ایران با 4مدال طلا و یک برنز پس از چین ، عنوان نایب قهرمانی هفتادوسومین دوره مسابقه های جهانی وزنه برداری را به خود اختصاص داد. تیم چین با 21 مدال طلا ، 7 نقره و 4 برنز در صدر قرار گرفت . تیمهای ترکیه ، بلغارستان ، روسیه ، تایلند، اکراین ، رومانی ، قطر و بلاروس به ترتیب عنوان های سوم تا دهم را به دست آوردند. جدول رده بندی مدالها با احتساب مدالها در 2 بخش زنان و مردان محسوب شده است و تیم ایران فقط در گروه مردان شرکت کرده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها