نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی روز گذشته با حمایت جنگنده‌های این رژیم وارد شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه شدند. به گزارش منابع محلی، نیروهای ویژه اسرائیل به همراه تعدادی خودرو نظامی از شمال غرب وارد خاک نوار غزه شدند و به سوی فلسطینیان و اموال آنها آتش گشودند.
کد خبر: ۳۲۳۲۲۳

این منابع افزودند: قایق‌های جنگی اسرائیل در ساحل منطقه الواحه در غرب این شهرک همزمان با نفوذ به بیت لاهیا شماری نیروی مسلح پیاده کردند.

از سوی دیگر گردان‌های الناصر صلاح الدین شاخه نظامی جنبش مقاومت مردمی فلسطین، از درگیری نیروهای مقاومت با نیروهای ویژه پیاده نظام رژیم صهیونیستی که به منطقه زنداح در شمال نوار غزه نفوذ کرده بودند، خبر داد.

مقاومت آماده است

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، بعد از نشست با تعدادی از گروه‌های فلسطینی در دمشق اعلام کرد: جنگ علنی با دشمن صهیونیستی احتمالی است که وجود دارد.

خالد مشعل که در کنار احمد جبریل، دبیر کل جبهه مردمی ــ فرماندهی کل و دیگر نمایندگان گروه‌های فلسطینی در دمشق سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: ما در رویارویی با دشمن از طریق مقاومت حق خود را پس خواهیم گرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: مسوولان عرب درباره تحقق آشتی ملی به جنبش حماس گفتند که نه آشتی ملی فلسطینی محقق خواهد شد و نه تغییری در سند آشتی ملی ایجاد خواهد شد مگر زمانی که حماس شروط کمیته کاری چهار جانبه و شروط پذیرش صلح را بپذیرد که در راس این شروط به رسمیت شناختن اسرائیل قرار دارد و من به کسانی که چنین درخواستی از ما دارند گفتم هرگز چنین شروطی را نمی‌پذیریم.

خیانت به فلسطینی‌ها

گزارش‌ها حاکی است در شرایطی که نیروهای اسرائیلی در تلاش برای تحت فشار قراردادن فلسطینی‌ها هستند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار محرمانه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار نابودی جنبش حماس شد. روزنامه کویتی الوطن در گزارشی نوشت: یووال دیسکین رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل از یک نشست محرمانه میان ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

دیسکین افزود: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار خواستار آغاز اجرای یک برنامه سیاسی آشکار برای مقابله با حماس و به سقوط‌کشاندن آن شد و بطور تلویحی اعلام کرد که در صورت عدم پاسخگویی اسرائیل به این درخواست، وی استعفاء و برای اقامت در یکی از کشورهای عربی، فلسطین را ترک خواهد کرد.

اسرائیل؛ گیاهی بی‌ریشه

روزنامه‌ قطری الرایه نیز با توجه به حوادث سرزمین‌های نوشت: همزمان با این که اسرائیل سالروز تاسیسش را جشن می‌گیرد، فلسطینی‌ها نیز یادبود روز نکبت و آوارگی و اخراج از سرزمین آبا و اجدادی خود را بر پا می‌دارند. اسرائیل که بر ویرانه‌های سرزمین ملت فلسطین از سال ‌1948 و دست کم ‌530 روستا و شهرک فلسطینی بنا شد، جنایات زیادی را از جمله جنایت دیریاسین و قبیه در اراضی فلسطینی مرتکب شد.

‌15 مه ‌1948 جنبش صهیونیسم تحت حمایت انگلیس به زور سلاح بر بخش اعظم خاک فلسطین سیطره یافت و تشکیل اسرائیل را اعلام کرد.

در این سال حدود ‌840 هزار فلسطینی آواره شده و مورد شدید‌ترین نوع تبعیض نژادی قرار گرفتند و نزدیک به ‌50 درصد از مجموع فلسطینیان نیز مجبور شدند در خارج از مرزهای تاریخی فلسطین سکنی گزینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها