معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

آغاز نصب کنتورهای سه تعرفه برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: طرح نصب کنتورهای سه تعرفه به طور همزمان در کشور آغاز شده است و به تدریج کنتورهای مکانیکی 20 میلیون مشترک خانگی با کنتورهای سه تعرفه ، تعویض خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۰۵۲۳

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ "محمد بهزاد" با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند به صورت نمونه در بخش هایی از کشور در حال انجام است ، افزود : ویژگی مهم این کنتورها اندازه گیری دقیق میزان مصرف برق در زمان میان باری، کم باری و پرباری است.

وی اظهار داشت: نرخ برق مصرفی در زمان پیک مصرف دو و نیم برابر ساعت میان باری است و استفاده کنتورهای سه تعرفه به دلیل کاهش مصرف برق در هنگام ساعت پیک مصرف از نظر اقتصادی برای خانواده ها به صرفه است.

بهزاد درخصوص اختلاف قیمت نصب کنتورهای سه تعرفه و معمولی گفت: تلاش کردیم هنگام تعویض کنتورهای سه تعرفه با کنتورهای معمولی، مشترکان برق از نظر اقتصادی در تنگنا قرار نگیرند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در بودجه امسال وزارت نیرو، بیش از 120 میلیارد ریال برای تعویض کنتورهای هوشمند درنظر گرفته شده است، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه، همه کنتورهای مشترکان برق به کنتورهای هوشمند تبدیل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها