وین رونی که این روزها کبکش خروس می‌خواند، می‌خواهد بهترین فوتبالیست در جهان شود. او حالا 24 ساله است و پس از کسب چند سال تجربه در بالاترین سطح فوتبال حرف مفت نمی‌زند و اول فکر می‌کند چه بگوید.
کد خبر: ۳۱۹۹۳۸

رونی امروز با رونی چهار پنج سال پیش از زمین تا آسمان فرق دارد. جوانان آرزوهای دور و درازی دارند و در عالم خیال برای خود کاخ‌های بزرگ و باشکوهی می‌سازند. اما تنها آنهایی به هدف‌های بزرگ می‌رسند که همت کنند و شبانه‌روزی به تلاش بپردازند و استعداد کاری را داشته باشند و البته در مسیر خود هم شانس و اقبال کمی یارشان باشد و هم مردانی بیایند و دستشان را بگیرند و راهنمایشان باشند.

وین رونی از آن دسته جوانانی است که به موقع الکس فرگوسن از او خوشش آمد و در زمانی در تیم ملی جا افتاد که کاپلو مربی این تیم شد. باور کنید هر جوان جویای نامی که در زندگی ورزشی‌اش تحت مربیگری فرگوسن و کاپلو قرار گیرد، به جاهای خیلی بالا می‌رسد. البته منکر استعداد و سختکوشی رونی نمی‌شویم. او با تشکیل زندگی خانوادگی دور شیطنت‌های جوانی‌اش را خط کشید و مرد سر به راهی شده و تمرکز خوبی روی فوتبال و زندگی‌اش پیدا کرده است. حالا اگر می‌گوید می‌خواهد بهترین باشد جوهر این کار را در خود دیده است و اگر هم بهترین نشود، دست‌کم در جمع بهترین مهاجمان جهان جا خواهد گرفت. صادقانه می‌گوییم در جمع بهترین‌ها برای خود جایی دست و پا کرده و حالا باید یک قدم جلوتر رود. یعنی این‌که همسطح رونالدو و مسی شود و شاید هم تا یکی دو سال دیگر بالاتر از آنها قرار گیرد. پس بی‌علت نیست چند باشگاه بزرگ، از جمله رئال مادرید و بارسلونا آرزویشان جذب وین‌ رونی است.

مرد کلیدی اولدترافورد

رونی در مصاحبه با روزنامه میرور از آرزوهایش در منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس گفت و این که می‌خواهد در دوره بعد از کریس رونالدو، مرد اصلی و کلیدی منچستر یونایتد شود. رونی تایید کرد که در زمان حضور کریس رونالدو در منچستر، تیم به او وابسته بود و حالا می‌خواهد چنان بدرخشد که تیم روی او بچرخد. پس از رفتن کریس رونالدو به رئال مادرید، فضای کار برای رونی بیشتر و بهتر فراهم شده و فرگوسن به این بازیکن میدان عمل بیشتری داده و او را در پستی به بازی گمارده که مطلوب رونی است. همین سبب شده تا این بازیکن قابلیت‌های خود را بهتر نشان دهد و در یک سال اخیر سریع‌تر پیشرفت کند.

رونی به میرور گفت: «شما به عنوان فوتبالیست می‌خواهید بهترین باشید و این موضوع برای من نیز صادق است. برایم خیلی خوب خواهد بود که مرد اصلی منچستر یونایتد باشم. اما تاکید می‌کنم تیم مهم‌ترین چیز است و اول به تیم فکر می‌کنم و بعد به خودم ...

رونی که زمانی آبش با آب کریس رونالدو تو یک جوی نمی‌رفت و به قول معروف چشم دیدن پسر پرتغالی را نداشت، حالا برای او دلتنگی می‌کند و مرتب به تمجید از او می‌پردازد. رونی درباره کریس گفت: «در منچستر بدون رونالدو بودن وضع متفاوت است. وقتی او اینجا بود، تیم اساسا بر محور او ساخته می‌شد و ما بر این محور حرکت می‌کردیم و خیالمان راحت بود. اما حالا او رفته و هر بازیکن می‌داند که مسوولیت مستقلی دارد و باید باری را به دوش بکشد.»

بنابراین به شیوه‌ای متفاوت از گذشته بازی می‌کنیم.البته هر تیمی ممکن است بازیکنی مثل رونالدو را از دست دهد و باید خود را با وضع جدید هماهنگ سازد. حالا فکر می‌کنم بدون رونالدو کارمان را خوب انجام می‌دهیم و خوب نتیجه می‌گیریم. ما برنامه‌های خود را به عنوان یک تیم انجام می‌دهیم. اما در قالب برنامه تیمی من بازیکنی هستم که باید گل بزند، امیدوارم این اتفاق بیفتد.

همواره تلاش می‌کنم در مقایسه با فصل قبل، بیشتر گل بزنم. حالا ضربه‌های پنالتی را هم من می‌زنم که به این ترتیب شاید 5 یا 6 گل دیگر هم از این طریق بزنم.

رونی در لیگ برتر شمار گل‌هایش را تا پایان هفته بیست و هشتم به 23 گل رساند و هنوز چند هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است. فاصله او با دیگر گلزنان برتر این فصل لیگ برتر زیاد است و اگر رونی همین روندی را که از آغاز فصل تاکنون داشته ادامه دهد، به راحتی آقای گل می‌شود و حتی ممکن است کفش طلایی فوتبال اروپا را به دست بیاورد.

یک سال سرنوشت‌ساز

2010 سالی مهم و سرنوشت‌ساز برای وین‌رونی محسوب می‌شود. او به همراه هم‌تیمی‌هایش رقابتی نزدیک و جانانه با چلسی بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دارند و در لیگ قهرمانان نیز کار رونی و منچستر یونایتد بزرگ و مهم است و البته رونی نگاهی جدی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دارد. او امید اول کاپلو سرمربی تیم انگلیس و هموطنانش در این جام است. فوتبالدوستان انگلیس امیدهای خود را در گام‌های رونی می‌‌بینند. انتظارها از او زیاد است و همین بار روانی زیادی را بر دوش او افکنده است. رونی در این باره گفت: «سال مهمی را آغاز کرده‌ایم. این سال برای منچستریونایتد، تیم ملی و من اهمیت دارد. در 3 دوره قبلی لیگ برتر قهرمان شدیم و اگر بتوانیم برای چهارمین سال متوالی قهرمانی را کسب کنیم، گام بزرگی برداشته‌ایم و می‌دانیم برای رسیدن به این هدف بزرگ، کارمان چقدر دشوار است. شکستن رکورد قهرمانی‌های لیورپول و رسیدن به حد نصاب جدید 19 قهرمانی در جام باشگاه‌های انگلیس بسیار ارزشمند خواهد بود، بویژه این که من هوادار اورتون بوده‌ام.»

وین رونی از دوره کودکی علاقه زیادی به تیم اورتون، رقیب لیورپول در شهر لیورپول داشته و دربی‌های لیورپول را همواره با اشتیاق و هیجان تماشا می‌کرده است. حالا شکستن رکورد لیورپول هدف بزرگ اوست. رونی پاییز امسال پنجمین سالگرد حضورش در اولدترافورد را جشن گرفت. او اولین بازی‌اش در منچستریونایتد را درخشان آغاز کرد و 3 گل به فنرباغچه زد و نقش کلیدی در پیروزی 6 بر 2 تیمش مقابل نماینده ترکیه در لیگ قهرمانان اروپا داشت. او از آن زمان تا به حال با تیم منچستریونایتد 3 بار قهرمان لیگ برتر و یک بار فاتح لیگ قهرمانان شده و حالا به کسب افتخارات بیشتر خوشبین است. وی در این باره گفت: 5 سالی را در اولدترافورد گذراندم که برایم جالب و رضایت‌بخش بود و بویژه از 3 سال گذشته لذت برده‌ام که به طور متوالی قهرمان لیگ برتر شدیم. در اولین سال حضورم در اولدترافورد فکر می‌کردم به این زودی‌ها به مقام قهرمانی نخواهیم رسید. زیرا چلسی بسیار قدرتمند بود. اما وقتی با منچستر اولین قهرمانی را تجربه کردم، اعتماد به نفسم زیاد شد و به این باور رسیدم که باز هم می‌توانیم قهرمان شویم. از آنجا که در
3 سال اخیر قهرمان شده‌ایم، حالا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، عملکرد خوبی داریم و می‌توانیم به چهارمین قهرمانی متوالی خود برسیم.

رونی از ته دل از وضع کنونی‌اش راضی است. او به زبان می‌گوید ای کاش رونالدو در منچستریونایتد می‌ماند. اما می‌شود گفت حرف دلش چیز دیگری است. در زمان حضور رونالدو، او مکمل کریس رونالدو بود. اما حالا خودش یک بازیکن محوری است و نقش تهاجمی مورد علاقه‌اش را به دست آورده است.

او می‌گوید: از پست خود در زمین و موقعیتی که دارم خوشحالم. مرتب گل می‌زنم و امیدوارم گلزنی‌هایم ادامه یابد. فصل گذشته بیشتر در جناح چپ بازی می‌کردم، زیرا خواسته مربی این بود و حالا نیز آنچه او می‌گوید انجام می‌‌دهم و از این بابت راضی‌ام.

البته همیشه می‌گفتم ترجیح می‌دهم در نوک خط حمله بازی کنم ولی به نظر مربی احترام می‌گذاشتم و تابع او بودم. حالا او مرا در پست دلخواهم قرار داده و می‌توانم قابلیت‌های خود را بهتر نشان دهم.

رونی مثل کانتونا

برایان رابسون پیشکسوت منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس اعتقاد دارد وین رونی برای منچستریونایتد از نظر روحی همان جایگاهی را دارد که اریک کانتونا در اولدترافورد داشت.

رابسون تاکید می‌کند دو نوع متفاوت از بازیکنان فوتبال به شمار می‌آیند که سبک بازی آنها با یکدیگر قابل مقایسه نیست، اما یک شباهت آشکار دارند و آن ذهنیت قوی برای کسب پیروزی است. رابسون عقیده دارد روحیه جنگندگی و تلاش برای پیروزی در رونی آنقدر بالاست که او را از بقیه بازیکنان کنونی منچستریونایتد مجزا کرده است. همین وضعیت را اریک کانتونا در دوران حضورش در منچستریونایتد داشت. بنابراین رابسون از گلزنی‌های پیاپی رونی شگفت‌زده نشده است.

به گفته رابسون، رونی تا سال‌‌های سال در منچستریونایتد خواهد ماند و مانند کانتونا ناگهان از دنیای فوتبال کنار‌ه‌گیری نخواهد کرد.

رابسون همچنین در مصاحبه با سایت گل گفت: مردم زمانی از رونی انتقاد می‌کردند که او به اندازه کافی گل نمی‌زند. اما همان موقع نیز بازی‌های موثر و خوبی انجام می‌داد. حالا هم گل می‌زند و هم در کارهای تیمی عملکردی مطلوب دارد. او میل تهاجمی زیادی در هر بازی دارد و در محوطه جریمه تیم مقابل عالی کار می‌کند و بازیکن بزرگی است.

می‌توان گفت به طور کامل روحیه و ذهنیت یک پیروز را دارد. به سن و سال او توجه کنید. او در جوانی افتخارات زیادی کسب کرده و این کار تنها از برندگان برمی‌آید.

رابسون در پایان یک بار دیگر تاکید کرد: باز هم می‌گویم رونی و کانتونا دو بازیکن با دو سبک متفاوت بازی‌اند، اما ذهنیت یکسانی برای کسب پیروزی دارند. فکر می‌کنم دوران وین رونی در منچستریونایتد طولانی‌تر از دوران اریک کانتونا در این باشگاه شود.

جهانگیر چراتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها