استاندار تهران در مورد افزایش نرخ کرایه‌ها در سال جاری که مقرر شده بود پس از ارزیابی در فرمانداری تهران اعلام شود، گفت: از روز سه‌شنبه (دیروز) فرمانداری در حال بررسی قیمت اعلام شده است و به زودی نظر خود را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۱۹۵۲۹

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در حاشیه نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان تهران و کمیته برنامه‌ریزی‌ شهرستان ری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: ما نگفتیم کرایه‌های اعلام شده گران و یا ارزان است و یا این که شورای شهر کار خوب و یا بدی کرده‌ که نرخ‌ها را افزایش داده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که وارد بحث قیمت‌ها و تعرفه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی شهر تهران نشدیم، بلکه در بحثی کلی به اعضای شورای شهر تهران عرض کردیم که چون قانون هدفمند شدن یارانه‌ها اجرایی خواهد شد و طبیعتا تغییرات قیمتی رخ خواهد داد، لذا اجازه دهیم تا این قانون اجرایی شود و سپس تغییرات قیمتی را بررسی کنیم.

شهرداری تهران نباید هیچ عجله‌ای در نفی منوریل داشته باشد

استاندار تهران همچنین در رابطه با جمع‌آوری پایه‌های منوریل صادقیه به عنوان دیگر سوال نیز چنین اظهار نظر کرد که باید تمامی راه‌ها اعم از مترو، منوریل، تراموا و غیره را در تهران باز بگذاریم و بر روی یک محور و یا راهکار اصرار نکنیم که این امر نسخه مناسبی برای حل مشکل ترافیک تهران نیست.

تمدن در ادامه افزود: به نظرم شهرداری تهران نباید هیچ عجله‌ای در نفی منوریل داشته باشد و پرونده‌ منوریل، مترو و تراموا باید باز باشد و اجازه دهند تا از همه شیوه‌های ترکیبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران استفاده کنیم.

با توسعه حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها برخورد خواهیم کرد

وی همچنین درباره افزایش حاشیه‌نشینی و کپرنشینی در تهران، گفت: در این زمینه به شدت نگران هستیم و علی رغم تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در این باره صورت گرفته است، متاسفانه روند گسترش حاشیه‌نشینی در تهران ادامه دارد.

استاندار تهران با اشاره به این امر که طبیعتا در برخی مناطق مجبوریم از طریق روش‌های قانونی با حاشیه‌نشینی برخورد کنیم، چرا که نمی‌توانیم تماشاگر باشیم، عنوان کرد: حال آن که ممکن است بخشی از ساخت و سازهای صورت گرفته در این رابطه تخریب و بخشی نیز تحت تعقیب قرار گیرد، چرا که دلالال، واسطه‌ها و سودجویان باعث دامن زدن به این مساله می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابراین به این موضوع بیشتر ورود خواهیم کرد و با توسعه حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها برخورد خواهیم کرد، حال آن که در شهر تهران به طور اخص شهرداری مسوولیت سنگینی را در این زمینه بر عهده دارد و باید با تمام قوا نیروهای خود را بسیج کرده و اجازه ندهد تا در اطراف تهران این پدیده ناموزون شکل گیرد.

سبک‌سازی جمعیت تهران در دستور کار استانداری تهران

استاندار تهران در مورد انتقال کارکنان پیمانی و رسمی به خارج از شهر تهران تاکید کرد: سبک‌سازی جمعیت تهران در دستور کار استانداری تهران است و کارگروه‌های تخصصی در این زمینه تشکیل شده است.

تمدن افزود: رییس جمهوری نیز در این زمینه تاکید داشتند که برای کارمندانی که بخواهند از شهر خارج شوند، امتیازاتی قایل شویم. البته بخشی از این امر را دولت پیش از این تبدیل به مصوبه کرده است و باید تکمیل شود که این امر را در در دستور کار کارگروه سبک‌سازی جمعیت تهران قرار خواهیم داد.

وقوع زلزله در تهران قطعی است

تمدن ضمن تاکید بر این که مردم بدانند وقوع زلزله در تهران قطعی است، به لزوم بازسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: هر کس باید تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند نه این که دست بر روی دست بگذارند تا دولت به آن‌ها وام دهد و بافت‌های فرسوده را ترمیم کنند.

وی با این گفته که حال اگر زلزله رخ دهد، موجب ندامت و پشیمانی می‌شود، اظهار کرد: دولت برای ساماندهی و بازسازی بافت‌های فرسوده وام و تسهیلات پرداخت می‌کند که عدد و رقم‌های مربوطه در این زمینه را رییس مسکن و شهرسازی اعلام خواهد کرد.

تمامی مدارس فرسوده تهران مقاوم‌سازی می‌شوند

استاندار تهران در رابطه با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش به منظور مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیز عنوان کرد: طی تفاهمی سه جانبه با وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تصمیم‌ گرفته‌ایم تمام مدارس فرسوده تهران را مقاوم سازی کنیم.

 استاندار تهران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به جلسه‌ برگزار شده با مدیران شهرستان ری و ارزیابی پروژه‌ها و مصوبات سفر اول و دوم ریاست جمهوری به این شهرستان گفت: گزارش و بازدیدها حاکیست، حدود 100 درصد از مصوبات دور اول سفرهای ریاست جمهوری انجام شده، این در حالیست که هیچ پروژه‌ای از مصوبات سفر دوم ‌که بر جای مانده و مشکلی برای شروع داشته باشد را نداشته‌ایم.

تمدن در این باره افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مختلف متفاوت است، امسال نیز بودجه مورد نظر برای اتمام پروژه‌ها لحاظ خواهد شد.

تمدن با اشاره به این که علاوه بر اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه‌ها چندین اقدام در رابطه با آب‌رسانی شهرستان ری خواهیم داشت، تصریح کرد: بهره‌برداری از شبکه‌های زیردست سد فشافویه و همچنین توسعه بهره‌برداری از اراضی آبی برای مناطق مستعد، استفاده از شبکه آبیاری پیشرفته و غیره نیز در جلسه برنامه‌ریزی ری مصوب شد.

وی با اشاره به راه‌های روستایی شهرستان ری نیز یادآور شد: اولویت‌هایی در این رابطه نیز در نظر گرفته شد و در این شهرستان برای توسعه راه‌های روستایی امسال اعتبار خوبی در نظر گرفته شد.

استاندار تهران در ادامه در مورد آب شهری و طرح‌های فاضلاب شهرستان ری عنوان کرد: امسال کار جدی در این خصوص انجام و پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

وی با این گفته که برای بخش فرهنگ، کشاورزی، مسکن مهر و همچنین اشتغال این شهرستان چارچوب‌هایی را تعیین کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: بنابراین امسال مسوولان و اعضای شورای برنامه‌ریزی‌ شهرستان ری باید کمرها را محکم بسته و آماده انجام ماموریت‌ها شوند.

تمدن در رابطه با کمربندی ری ـ ورامین و جاده امین آباد بیان کرد: بیش از 90 درصد کارهای مربوط به جاده ری ـ ورامین انجام شده است و در نیمه اول امسال این جاده 100 درصد به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار تهران در رابطه با جاده «کهریزک» و «حسن آباد» نیز تصریح کرد: زیرگذر و روگذر کمربندی‌های این جاده نیز باید تکمیل شود و مقرر شد تا مطالعات مربوطه آغاز شود و متناسب با مطالعات برای این دو محور که از محورهای پرترافیک و شلوغ است، چاره‌اندیشی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها