رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیام نوروزی اوباما به ملت ایران گفت: رئیس جمهوری آمریکا در این پیام مدعی شده است، ماموریت دارد ملت ایران را از انزوا درآورد، ولی باید گفت، کسانی منزوی هستند که نمی‌توانند در حضور ملت‌ها قرار گیرند و مستقیم حرف بزنند. به گزارش فارس،‌ محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح کارخانه گندله‌سازی سیرجان خطاب به رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: شما چه‌کاره هستید و چه کسی از شما خواسته این ماموریت را انجام دهید و ملت‌ها را نجات دهید، در حالی که اگر یک روز فشار تبلیغاتی و امنیتی را از دوش ملت‌ آمریکا بردارید، مردم حتی یک نفر از شما را قبول نمی‌کنند.
کد خبر: ۳۱۹۳۲۵

وی درخصوص ترس سران کشورهای غربی و آمریکا از حضور در میان ملت‌ها ابراز کرد: این آقایان وقتی می‌خواهند به کشوری که 60 هزار نیروی نظامی در آن دارند سفر کنند بدون اعلام قبلی می‌روند، در حالی که هیات ایرانی با اعلام قبلی به عراق رفت و با حضور در خیابان‌های عراق در میان مردم و با گروه‌های مردمی دیدار و گفتگو کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به جوسازی‌های مستمر غربی‌ها درخصوص پرونده هسته‌ای ایران گفت: ما بالاترین همکاری را در موضوع هسته‌ای داشته‌ایم، اما اگر ساختن یک بمب جرم است، آنهایی که 10 هزار بمب ساخته‌اند، با آنها باید چه کرد؟

وی افزود: آنهایی که با پررویی می‌گویند می‌خواهیم جلوی اشاعه سلاح هسته‌ای را بگیریم ابتدا باید خودشان را خلع‌سلاح کنند و ایران نیز در این کار مشارکت می‌کند.

حمله به غزه گران تمام می‌شود

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، ماموریت رژیم جعلی اسرائیل را جلوگیری از ایجاد امنیت، پیشرفت، استقلال و آزادی در منطقه خاورمیانه برشمرد و تاکید کرد: این رژیم ماموریت دارد دائما جنایت و لشکرکشی کند و یک برگ سفید امضا از دولت‌های غربی گرفته که هر تجاوزی بکند مورد حمایت آنهاست.احمدی‌نژاد با اشاره به نیت رژیم صهیونیستی برای حمله دوباره به غزه تصریح کرد: بنده به این رژیم هشدار می‌دهم پرونده‌تان سنگین است، آن را سنگین‌تر نکنید چرا که ماجراجویی شما را از نابودی نجات نمی‌دهد؛ بلکه شما را به نابودی نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس‌جمهور خطاب به سران استکباری و حامیان رژیم صهیونیستی توصیه کرد که در خاورمیانه دست به اشتباه جدیدی نزنند چراکه حمله به غزه برای آنها خیلی گران تمام خواهد شد و این کار جز عذاب الهی و خفت نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دست از کارهای خود بردارید و با ملت‌ها دوستی کنید، چرا که در 10 سال اخیر حدود یک میلیون انسان را در منطقه ما کشته‌اید.رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که نمی‌توانید به ملت ایران آسیب برسانید، تصریح کرد: شما خودتان را از دایره دوستی با ملت ایران دور می‌کنید و این جز عذاب الهی و خفت نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که زورگویان و مستکبران جهان شرایط را نمی‌فهمند، اظهار کرد: آنها خیال می‌کنند اگر به ملت ایران بنزین ندهند، ملت ایران ناراحت و ضعیف می‌شود، این طور نیست؛ چرا که سریعا به متخصصان خود می‌گوییم در اسرع‌وقت بنزین تولید کنند.

بهانه‌تراشی باعث وقفه در مسیر ساختن ایران است

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای سازندگی در ایران به نقل از وزیر صنایع و معادن گفت: با توجه به تعداد پروژه‌های بالای 150 میلیارد تومان که الان در دست احداث هستند، تا پایان سال می‌توان هر 2 روز یک بار یکی از این پروژه‌ها را بازدید کرد.

وی با بیان این‌که ظرفیت پیشرفت ملت ایران 3 برابر وضع موجود است، گفت: البته باید همه کمک کنیم و دست به دست هم دهیم تا ایران را بسازیم و دولت امروز با همه توان خود وسط میدان خدمت ایستاده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که هدف بدخواهان ملت ایران از بهانه‌تراشی‌های گوناگون، ایجاد وقفه در مسیر ساختن ایران است، اظهار کرد: رسیدن ایران به قله‌های پیشرفت یعنی در هم پاشیده شدن تئوری‌های نظام سلطه.

تولید فولاد، پایه سازندگی کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تولید فولاد را پایه سازندگی کشور دانست و گفت: اگر می‌خواهیم ایران را بسازیم باید فولاد را خودمان تولید کنیم، چرا که یکی از شاخص‌های صنعتی شدن کشور تولید فولاد است.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که هر کاری که بر روی زمین انجام می‌شود نیازمند فولاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فولاد برنامه‌ریزی‌های وسیعی برای تولید آن انجام شده چرا که تمام امکانات آن از جمله معدن و انرژی در کشور ما موجود است.احمدی‌نژاد ادامه داد: تولید 40 میلیون تن فولاد گرچه در ابتدا دست نیافتنی به نظر می‌آید، اما تجربه انقلاب و سال‌های اخیر این موضوع را اثبات کرده که این هدف‌ها قابل دستیابی است.

وی تولید فولاد در سال 83 را 8/9 میلیون تن خواند و گفت: این ظرفیت تولید در حال حاضر با توجه به خصوصی‌سازی و سایر مسائل، نزدیک به 5 /17 میلیون‌تن رسیده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها