با نادیده گرفتن خواست جامعه جهانی

نتانیاهو: شهرک‌سازی ادامه می‌یابد

نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در نشست حزب لیکود تأکید کرد که ساخت‌وسازها در قدس و دیگر مناطق همانند 42 سال گذشته ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۳۱۷۳۱۳

به گزارش فارس ، بنیامین نتانیاهو در پاسخ به سوال یکی از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در رابطه با پیامدهای رویاروئی با آمریکا در مسئله توقف شهرک‌سازی گفت که ساخت‌وساز در قدس و تمامی مناطق دیگر همانند 42 ساله گذشته ادامه می‌یابد و تصمیم کابینه مبنی بر پایان توقف شهرک‌سازی پس از گذشت 10 ماه الزام‌آور است.

اعلام ساخت 1600 واحد مسکونی در قدس شرقی همزمان با سفر «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین اشغالی، موجبات عصبانیت واشنگتن را برانگیخته و با محکومیت کشورهای عربی و اروپائی مواجه شد.

همزمان با سفر «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین اشغالی، کمیته شهر‌سازی رژیم صهیونیستی از طرح ساخت 1600 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی خبر داد. این در حالی است که شهرک‌ سازی صهیونیست ‌ها در اراضی فلسطینیان مهمترین مانع در آغاز روند صلح بوده است.

بعد از این اقدام ، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به شدت از این طرح انتقاد کرد و آن را توهین به واشنگتن توصیف کرد.

«دیوید اکسلراد» مشاور ارشد اوباما نیز گفت که این طرح نه تنها توهین به آمریکا بوده بلکه ویرانگر روند صلح نیز بوده است.

پس از آن کلینتون در تماس تلفنی طولانی با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که برای بازگشت اعتماد به روابط دوجانبه بین واشنگتن و تل‌آویو، اسرائیل باید اقداماتی را اتخاذ کند. یکی از این اقدامات لغو طرح ادامه ساخت‌وسازها در قدس شرقی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها