تهران در روزهای آخر سال میزبان 2 مراسم برای تجلیل از هنرمندان درگذشته بود

کاشت درخت به یاد رفتگان عرصه فرهنگ و هنر

مراسم کاشت درخت به‌یاد درگذشتگان عرصه هنر و ادب در سال 1388 با عنوان «سپیدارهای آسمانی»، پنجشنبه در حضور شهردار تهران، حسن بیادی عضو شورای اسلامی شهر تهران و خانواده هنرمندان، در بوستان گفتگو برگزار شد. به گزارش مهر، در این مراسم درختچه‌های کاجی به نام و یاد 59 هنرمند و ادیب فقید همچون پرویز مشکاتیان، آیت‌الله سیدمرتضی نجومی، سیف‌اله داد، جمشید لایق، رضا سیدحسینی و مسعود رسام در قطعه‌ای از بوستان گفتگو کاشته شد.
کد خبر: ۳۱۷۲۰۲

سیدمحمدجواد شوشتری سرپرست سازمان فرهنگی- هنری شهر داری تهران در این مراسم گفت: وظیفه ما این است که هم در زمان حیات، به فکر استادان هنر و ادب کشورمان باشیم و هم بعد از وفات هنرمندانمان به یاد آنها باشیم و به هر بهانه‌ای ارادت و دوستی‌مان را به هنرمندان و ادیبان ابراز کنیم.

مراسم یادمان و بزرگداشت ادیبان و هنرمندان درگذشته سال 88،عصر همان روز در فرهنگسرای ارسباران ادامه یافت. به گزارش ایسنا، در این مراسم، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: مجموعه شهرداری تهران این توفیق را داشته است که در سال 88 از هنرمندان بزرگ کشور که در قید حیات هستند تقدیر کند و اکنون در روزهای پایانی سال گردهم آمده‌ایم تا یاد بزرگان از دست رفته این مرز و بوم را نیز زنده نگه داریم.

در ادامه این مراسم محمد سریر مدیرعامل خانه موسیقی ایران در سخنانی گفت: این هنرمندان بزرگ، سرمایه‌هایی تکرارناشدنی هستند و با رفتن آنها خلأ بزرگی در جامعه هنری احساس می‌شود. حسین مسافرآستانه کارگردان تئاتر و سینما نیز در این مراسم با بیان این‌که هنرمندان مشعل هدایت جامعه هستند، تاکید کرد: هنرمندان به جامعه روشنایی می‌بخشند تا مردم به گمراهی نیفتاده و راه را از چاه تشخیص دهند. در این مراسم که با پخش کلیپ‌هایی از مراسم تشییع و خاکسپاری هنرمندان فقید سال 88 همراه بود استاد حمید سبزواری شاعر معاصر کشور با دکلمه قطعه شعری یاد هنرمندان از دست رفته را گرامی داشت. در پایان این مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از خانواده‌های مرحوم سیف‌الله داد، شاهرخی، رضا سیدحسینی، جمشید لایق، آیت‌الله نجومی، حسن یوسف زمانی و امیر قویدل که در مراسم حضور داشتند، تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها