حادثه در جهان

دستگیری سارقان جسد رئیس‌جمهور قبرس

دادگاهی در قبرس دستور بازداشت 2 مرد را به جرم سرقت جسد تالوس پاپادوپولوس، رئیس‌جمهور سابق قبرس صادر کرد. سارقان 3 ماه جسد را گروگان نگه داشته بودند تا این که روز دوشنبه پلیس جسد را پیدا کرد و داد گاه روز چهار شنبه دستور داد سارقان باید تا زمان محاکمه در بازداشت باقی بمانند.
کد خبر: ۳۱۷۱۷۰

به گزارش «جام‌جم» و به نقل از رویترز، مردی 31 ساله که مهاجر هندی بود و یک مرد 48 ساله یونانی اهل قبرس، متهمان این سرقت عجیب هستند.

به گزارش پلیس، آنها در ماه دسامبر وارد مقبره پاپادوپولوس شدند و او را به محل دیگری منتقل و دفن کردند. نفر سوم که برادر مرد یونانی و طراح اصلی این سرقت بوده، به خاطر خلاف‌های دیگر در زندان است و به همین دلیل نتوانست در دادگاه حاضر شود.

پس از تماس متهم هندی با خانواده پاپادوپولوس که به مشارکت در سرقت اعتراف کرده است، پلیس محل دفن او را پیدا کرد. به گفته مشاور پلیس قبرس، متهم مرد هندی پس از اختلاف با همدستان خود تصمیم گرفت تا برای افشای محل جسد از خانواده پاپادوپولوس درخواست پول کند و از قبرس برود. این مشاور در دادگاه گفت: خانواده رئیس‌جمهور به مرد هندی 200 یورو پرداخت کرده و به او قول پول بیشتری داده بودند.

پاپادوپولوس از سال 2003 تا 2008 رئیس‌جمهور قبرس بود و یک سال پس از ریاست جمهوری‌اش به علت سرطان ریه جان خود را از دست داد. هنگامی که جسد او را به سرقت بردند، پلیس با آغاز عملیات سری خود، از پلیس اینترپل هم درخواست کمک کرده است. مرد دیگر هم متهم شناخته شد و به دستور دادگاه در بازداشت است. / جام‌جم

حمله مرد ناشناس به بچه‌‌های مهدکودک در مالزی

با حمله یک مرد ناشناس به یک مهدکودک در کشور مالزی و مجروح شدن چند کودک، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری مرد فراری آغاز شده است.

به گزارش «جام‌جم» و به نقل از خبرگزاری اشیاوان در مالزی، روز گذشته مردی با ورود به یک مهدکودک در محله لورنگ حاجی علی در مالزی، با حمله به مربی مهد، چند کودک را با چکش مجروح کرد و هنگامی که مربی مجروح مهد با میله آهنی به مرد مهاجم حمله‌ور شد، او فرار کرد.

پس از اطلاع پلیس از این حادثه و حضور در محل، مشخص شد چند کودک با ضربات چکش مرد مهاجم بشدت مجروح شده‌اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

وون سیوکوئین، مربی مهد در اظهارات خود به پلیس گفت: مرد مهاجم از نرده‌ها بالا آمده و وارد مهد شده و هنگامی که آنان مشغول صبحانه خوردن بودند به آنها حمله کرده است. وی افزود: وقتی او بیرحمانه به کودکان حمله‌‌ور شد، من نیز تصمیم گرفتم با تمام توان و رمقی که برایم باقی مانده بود، با مرد مهاجم مقابله کنم.

در حال حاضر 2 پسر و یک دختر به دلیل اصابت ضربات چکش به ناحیه سر در بیمارستان بستری هستند.

سخنگوی پلیس گفت: پس از این حادثه با مشخصاتی که از سوی مربی مهدکودک در اختیار پلیس قرار گرفته، جستجو برای دستگیری مهاجم فراری که احتمالا یک بیمار روانی است، ادامه دارد. / جام‌جم

پس‌لرزه ‌9/6 ریشتری در شیلی

وقوع چندین پس‌لرزه قوی همزمان با برگزاری مراسم سوگند رئیس‌جمهور جدید شیلی، مردم زلزله‌زده این کشور را بار دیگر وحشت‌زده کرد.به نقل از خبرگزاری فرانسه در حالی که پینرا مشغول ایراد سخنرانی در مراسم سوگند بود، پس‌لرزه‌ای به بزرگی ‌9/6 ریشتر موجب وحشت حاضران و تخلیه سالن برگزاری مراسم شد. به گفته کارشناسان، بعد از زمین‌لرزه قوی ‌8/8 ریشتری که ماه فوریه در این کشور رخ داد، پس‌لرزه اخیر شدیدترین پس لرزه‌ای بود که در این کشور رخ داد.به گفته کارشناسان، تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات این پس لرزه ارائه نشده، اما در منطقه ایسلند شرقی هشدار سونامی اعلام شده است./ ایسنا

تجاوز مقامهای یک زندان روسیه به زندانیان

2 تن از مقامات زندان سنت ‌پترزبورگ در روسیه متهم به تجاوز به زندانیان شده‌اند. 7 نفر از کارکنان زندان فدرال روسیه که بین آنها اسامی رئیس و معاون زندان نیز وجود دارد، به جرم تجاوز به زندانیان متهم و محکوم شده‌اند.

شبکه خبری بنگلادش‌نیوز در این باره گفت: رئیس زندان متهم است به یک زندانی تجاوز کرده و به هم‌سلولی‌های او نیز دستور داده در این عمل وحشیانه با وی شریک شوند. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها