اعضای یک باند 8 نفره که به ترانزیت مواد محترقه از خارج به کشور بویژه چین اقدام می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۱۵۷۸۹

به گزارش «جام‌جم»، با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، قاچاقچیان کالا که دارای سابقه در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه هستند، تحت کنترل پلیس آگاهی قرار گرفتند و مشخص شد یک متهم سابقه‌دار به نام علی که دارای سابقه و محکومیت قطعی در ارتباط با قاچاق کالاست و به عنوان یک مفسد اقتصادی مبادرت به تشکیل باند کرده بود، بار دیگر فعالیت خود را در زمینه واردات مواد محترقه از خارج کشور آغاز کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات متهم یک ماه به صورت شبانه‌روزی از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحت کنترل قرار گرفت و سرانجام مشخص شد این فرد در آذر ماه امسال پس از سفر به کشور چین قصد وارد کردن یک محموله بزرگ مواد محترقه تحت پوشش ترانزیت با اسناد و مدارک جعلی دارد.

با به دست آمدن این اطلاعات روز 23 بهمن اولین محموله در قالب حمل کاشی با یک دستگاه تریلر بارگیری شد و هنگامی که این خودرو پس از بارگیری در یکی از بنادر، در یکی از بزرگراه‌های جنوب تهران متوقف شد و همزمان با توقیف این خودرو در عملیات جداگانه 7 نفر از اعضای این شبکه که از یکی از هتل‌ها به عنوان مخفیگاه استفاده می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس آگاهی تهران با اشاره به این خبر به «جام‌جم» گفت: پس از دستگیری متهمان و کشف تریلر حامل مواد محترقه و انتقال آن به پلیس آگاهی، مشخص شد اعضای باند 23 تن مواد محترقه را به تهران منتقل کردند و قصد توزیع آن را داشتند، که با اقدام عملیاتی و هوشیارانه کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این باند متلاشی شد.

وی تصریح کرد: سرکرده باند (علی)‌ در اعترافاتش بیان کرده است که با همدستی یک متهم سابقه‌دار دیگر به نام مهدی در زندان تصمیم به ترانزیت مواد محترقه به کشور را گرفته بودند.رئیس پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد بوده و استفاده از آن موجب بروز صدمات بسیار جدی برای مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی تاکید کرد: پلیس آگاهی با هوشیاری برخورد با قاچاقچیان کالا را در دستور کار خود قرار داده و با کسانی که بخواهند امنیت مردم را قربانی امیال سودجویانه خود کنند، بشدت برخورد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها