رادیو ایران با 140 ساعت برنامه در نوروز 89

شبکه رادیویی ایران با بیش از 140 ساعت ویژه برنامه در قالب 16 برنامه به استقبال نوروز 89 می رود.
کد خبر: ۳۱۴۷۶۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرروابط عمومی رادیو ایران با بیان این خبر گفت : این شبکه 8 ساعت برنامه زنده به نام " نوروز نامه " ویژه تحویل سال نو دارد که ساعت 17 تا 24 آخرین روز سال و نخستین ساعات سال جدید روی آنتن می رود.

محسن ابراهیم افزود : ارتباط با اماکن مذهبی ، فرهنگ نوروز در ایران باستان و کشورهایی چون تاجیکستان ، افغانستان و آذربایجان ، موسیقی کهن ایرانی ، پخش بیانات مقام معظم رهبری هنگام تحویل سال و پخش پیام رئیس جمهور به این مناسبت ازبخش های این برنامه است.

وی " نوروز درجبهه " ، " نوروز در اسارت " ، ‌" شاهنامه خوانی " ، " بررسی آداب و رسوم ایرانی " ، " طنز " و " نوروز پس از اسلام را از دیگر بخش های " نوروز نامه " برشمرد.

مدیرروابط عمومی رادیو ایران گفت : مسابقه " هفت سین " برنامه ای است که در تعطیلات نوروی از این شبکه پخش می شود.

ابراهیم افزود : شرکت کنندگان دراین مسابقه که ساعت 17 هرروز به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود باید به سوالاتی در زمینه های اطلاعات عمومی ، ادبیات ، فرهنگ و هنر، مسائل علمی و دفاع مقدس پاسخ دهند.

وی " صد سال به این سال ها " را نیز برنامه نوروزی این شبکه اعلام کرد و گفت : در این برنامه که از ساعت 18 و 30 دقیقه هر شب به مدت 150 دقیقه پخش می شود با افراد مختلفی مانند ورزشکاران ، مخترعان ، هنرمندان و وزرا گفتگو می شود.

مدیر روابط عمومی رادیو ایران افزود : گروه سیاست این شبکه نیز برنامه ای با عنوان " گذری برجهان 88 " برای نوروز 89 تدارک دیده است .

ابراهیم گفت : این برنامه در 33 موضوع مهم سیاسی درباره ایران ، خاورمیانه و دنیا ساخته شده است و ساعت 21 و 30 دقیقه هر شب به مدت 25 دقیقه روی آنتن می رود .

وی افزود : این گروه برنامه ای با عنوان " ویژه برنامه 12 فروردین " را نیز به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران آماده پخش کرده است که دراین برنامه به مراحل سه گانه شکل گیری ، تثبیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی پرداخته می شود.

وی همچنین از تهیه 3 ویژه برنامه در گروه جامعه رادیو ایران خبرداد و گفت : عوامل برنامه " جمعه ایرانی " در تعطیلات نوروز 89 برنامه " بهار ایرانی "‌را روی آنتن می برند.

مدیرروابط عمومی رادیو ایران افزود : این برنامه ساعت 9 هر روز به مدت 2 ساعت با پخش ترانه های شاد و مسابقه زنده ، به موضوعاتی چون خرید شب عید ، سفرهای نوروزی ، میهمانی ها می پردازد .

ابراهیم گفت : گروه جامعه این شبکه دربرنامه "صبحانه با طعم ورزش " که برای پخش در ساعت 7 روزهای نوروز تدارک دیده است ناگفته های زندگی ورزشکاران را بیان می کند.

وی افزود : این گروه همچنین با برنامه " باطراوت " که ساعت 11 تا 12 تعطیلات نوروز 89 روی آنتن می رود ، درباره اماکن شلوغ و خلوت شهرها ، وضعیت راهها و چگونگی برطرف کردن مشکلات در سفر های نوروزی اطلاع رسانی می کند.

مدیرروابط عمومی رادیو ایران گفت :" فصل رویش " برنامه گروه اندیشه رادیو ایران در نوروز 89 است که به مدت 14 روز از 29 اسفند (از ساعت 6 و 30 دقیقه ) هر روز آثار 14 عارف و ادیب ایرانی را بررسی می کند.

ابراهیم افزود : گروه فرهنگ و هنر رادیو ایران در نوروز 89 با برنامه های " ترنم ایرانی " ، "‌آینه و آفتاب " ، " چکاد فرهنگ " و " میراث کهن " به میزبانی مخاطبان خود می رود .

وی گفت :‌ " ترنم ایرانی " از ساعت 8 و 30 دقیقه هر روز به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود و تلفیقی از موسیقی و کلام ایرانی است .

وی با بیان اینکه " آینه و آفتاب " جنگی ادبی است که شنوندگان را به میهمانی مویسقی اصیل ایرانی می برد ، افزود : "چکاد فرهنگ " نیز برنامه ای است گفتگو محور درباره فرهنگ و ادب فارسی که از ساعت 22 و 30 دقیقه هر روز به مدت 30 دقیقه پخش می شود .

مدیرروابط عمومی رادیو ایران در پایان " میراث کهن "‌ را نیز برنامه ای معرفی کرد که در 10 قسمت 15 دقیقه ای بعد از خبر ساعت 14،10 اثر باستانی و تاریخی ایران را که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند به شنوندگان معرفی می کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها