جام‌جم: تیم ملی هندبال ایران پس از شکست مقابل عربستان در دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، در مصاف با قطر هم 22 بر 21 مغلوب شد تا شانس راهیابی به مرحله نیمه نهایی و پیکارهای جام جهانی سوئد را از دست بدهد.تیم ملی هندبال ایران با این شکست بدون امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفت. در این گروه عربستان با 4، ژاپن با 2 (تفاضل 7) و قطر نیز با 2 امتیاز در رده‌های اول تا سوم هستند.
کد خبر: ۳۱۲۶۷۳

دیدار سعیدلو با ژاک روگ

جام‌جم: علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی ونکوور در دیدار با ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، ضمن دعوت از وی برای سفر به تهران، خواستار کسب مجدد کرسی ایران در هیات اجرایی IOC شد و گفت: این نهاد بین‌المللی در ارتباط باگسترش ورزش در سطح دنیا باید سیاست متعادلی داشته باشد، در حالی که ایران هیچ کرسی‌ای در IOC ندارد، برخی کشورها که از نظر امکانات، مدال، وسعت و جمعیت از ما پایین‌تر هستند، 2 یا 3 عضو در این هیات 15 نفره دارند و این خلاف عدالت است.

صید، اولین شرکت‌کننده ایران در ونکوور

جام‌جم: سید ستار صید به عنوان نخستین نماینده ایران در بازی‌های المپیک زمستانی ونکوور بامداد امروزدر رشته 15 کیلومتر آزاد با حریفان خود به رقابت پرداخت. این در حالی است که به دنبال بازتاب گسترده حضور مرجان کلهر با پوشش اسلامی در این بازی‌ها و علاقه‌مندی رسانه‌های جهان برای گفتگو با پرچمدار کاروان ایران، نشست خبری این بانوی محجبه عصر امروز برگزار می‌شود. مرجان کلهر در رشته‌های مارپیچ کوچک و بزرگ به مصاف رقیبانش می‌رود.

فرار وزنه‌برداران از تست دوپینگ

جام‌جم: بحران دوپینگ در وزنه‌برداری ایران همچنان به قوت خود باقی است و این بار به دلیل حضور سرزده و ناگهانی افسران کنترل دوپینگ نادوی ایران، مرحله نهایی لیگ برتر ناتمام ماند و هیچ یک از وزنه‌بردارانی که برای نمونه گیری دوپینگ فرا خوانده شده بودند، در حضور رضازاده و ریاحی سرپرست و نایب رئیس فدراسیون برای آزمایش حاضر نشدند. رامین طباطبایی، دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو)‌ ایران در این باره به ایسنا گفت: در این رقابت‌ها مقرر شده بود تا در روز دوم از نفرات اول و دوم اوزان 94، 105 و 105+ کیلوگرم نمونه‌گیری کنیم که متاسفانه ورزشکاران پس از حضور روی سکوهای قهرمانی، در انجام آزمایش‌ها حاضر نشدند. این موضوع برای 4 وزنه بردار برتر اوزان 94 و 105 کیلوگرم صورتجلسه شده و بنابر قانون این عمل مانند مثبت شدن آزمایش دوپینگ هر 4 ورزشکار و 2 سال محرومیت از حضور در میادین ورزشی محسوب می‌شود. نکته جالب‌تر این‌که وقتی ما از افسران‌مان خواستیم هنگام رقابت 105+ کیلوگرم حاضر شوند و تکلیف این وزن را هم مشخص کنند، این رقابت به طور کامل برگزار نشد.

طباطبایی با بیان این‌که اتفاقات اخیر نادو را وادار کرده است که از این پس در همه رقابت‌های وزنه‌برداری حضور داشته باشد، افزود: بزودی مسوولان این فدراسیون را خواهیم خواست تا در ارتباط با موارد به وجود آمده توضیح دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها