دارابی در آستانه برگزاری جشنواره مراکز اعلام کرد

باید هنرمندان بومی تربیت کنیم

گروه رسانه: با نزدیک شدن به زمان برگزاری هفدهمین جشنواره تولیدات مراکز، در هفته اول اسفندخبرهای تازه‌ای از این جشنواره می‌رسد. علی دارابی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما با مثبت ارزیابی کردن آثار مراکز استان‌ها عنوان کرد: بهتر است مراکز استان‌ها کیفی‌سازی و تربیت هنرمندان بومی را فراموش نکرده و این مساله را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. وی گفت: تولیدات مراکز استان‌ها روند رو به رشدی دارد و می‌توان گفت امیدبخش است. هر سال تعداد آثاری که از مراکز استان‌ها از شبکه‌های سراسری روی آنتن می‌رود، افزایش می‌یابد و این نشان‌دهنده کیفیت آثار مراکز استان‌هاست که به استانداردهای برنامه‌سازی نزدیک شده‌اند.دارابی افزود: حتی آثار مراکز استان‌ها قابل رقابت با تولیدات سراسری است. البته مراکز استان‌ها باید توجه کنند تا ظرفیت‌های خود را حفظ کرده و روند رو به رشدی داشته باشند، چرا که تولیدات استانی تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی را باید طی کنند. شبکه‌های استانی امروز روی ماهواره قرار دارند، بنابراین ارتقای کیفی نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۱۲۶۳۱

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان ساخت: برای ارتقای تولیدات استانی باید کیفی‌سازی مورد توجه قرار بگیرد و در اولویت برنامه‌های مدیران و برنامه‌سازان باشد. توجه به امر پژوهش نباید فراموش شود، چون تولیداتی که مبتنی بر تحقیقات باشد، مسلما به نتایج مطلوبی می‌رسند.

200 اثر در مرحله نهایی بخش صدا

رئیس کارگروه صدای هفدهمین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما هم از راهیابی 200 اثر به مرحله داوری نهایی بخش صدای جشنواره مراکز استان‌ها خبر داد که 19 اثر نمایش رادیویی و 181 اثر برنامه رادیویی است.

حبیب‌الله مازندرانی، رئیس کارگروه صدای هفدهمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما گفت: این جشنواره به عنوان اهرمی قدرتمند برای انطباق و هماهنگی تولیدات سالانه مراکز با اولویت‌های برنامه‌سازی، سیاست‌های افق رسانه و رضایت مخاطب محسوب می‌شود و مهم‌ترین دستاورد آن الگو‌سازی، آموزش و ترغیب انگیزه‌ها، خلاقیت‌ها و تبادل تجربیات است.

وی تجلیل از دست‌اندرکاران آثار فاخر و ارزشمند رادیویی که با محتوای غنی از خرده‌فرهنگ‌های بومی تولید می‌شوند را از ویژگی‌های بارز این جشنواره دانست و افزود: یکی از اهداف اصلی جشنواره ارائه هنرمندانه و زیبایی‌شناختی تولیدات رادیویی بومی مراکز با اولویت فرهنگ و آموزه‌های هنر ایرانی - اسلامی است. این تنوع فرهنگی در کشور موجب تنوع آثار رادیویی در جشنواره شده و همچون منشوری واحد، جلوه و شکوه جشنواره را دوچندان کرده است. وی با اشاره به این‌که کار ارزیابی برنامه‌های رادیویی مراکز استان‌ها در 21 عنوان موضوعی انجام شده، گفت: هدف جشنواره امسال یعنی کوچک‌سازی و کیفی‌سازی براساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری و در پی منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص مصرف مدبرانه و عاقلانه منابع کشور و نامگذاری سال‌جاری به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف انتخاب شد.

معرفی داوران بخش خبر و تحقیقات

در همین حال، داوران بخش خبر این جشنواره معرفی شدند. رضا علم‌الهدی، حسن عابدینی، سیدجواد ماهری، سیدداوود موسوی، علی کوزه‌گران، مجید معلم طاهری، حجت ستایش‌نیا، ناصر جهانگیری، فرشاد پرویزیان، حسین صفاری، فتحعلی فاخری، عزیز عمویی و حمیدرضا مصطفوی داوران بخش خبر جشنواره هفدهم مراکز استانی هستند. یکی از ویژگی‌های داوری بخش خبر در جشنواره امسال مراکز استان‌ها یکی شدن هیات انتخاب و هیات داوران است. همچنین چهار ساختار گزارش مکتوب، تفسیر خبر تلویزیونی، آرم خبر تلویزیونی و مستند خبری تلویزیون هم به بخش خبر جشنواره مراکز استان‌ها افزوده شده است. علاوه بر این مهدی منتظرقائم، سعادت شیخ، اسماعیل سعدی‌پور، علیرضا پویا، محمدرحیم عیوضی، عبدالله کاشی، محمدرضا بایندر، رضا رشیدیان، سهراب مظاهری و محمد حنیف به عنوان داوران مختلف بخش تحقیقات معرفی شدند. هفدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانی صداوسیما از چهارم تا ششم اسفند در بندرعباس برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها