گفتگو با میلاد زنیدپور ، بازیکن با آتیه راه‌آهن و تیم ملی:

توانایی‌هایم را در تیم ملی ثابت می‌کنم

خوزستان از دیرباز تاکنون مهد پرورش استعدادهای درخشان در فوتبال ایران بوده است و در چند سال اخیر نیز فوتبالیست‌های زیادی بویژه از تیم فولاد به فوتبال ملی معرفی شده‌اند. میلاد زنیدپور نیز یکی از این جوانان است با این‌که زیاد در فولاد نماند و رهسپار پایتخت شد، اما توانست در مدت کوتاهی خود را به ترکیب تیم ملی فوتبال برساند.
کد خبر: ۳۱۲۵۵۷

در این فصل با این‌که زنیدپور تلاش زیادی برای موفقیت راه‌آهن شهرری انجام داد، اما کابوس سقوط همچنان بر زردپوشان پایتخت سایه انداخته و او و همبازیانش در راه‌آهن می‌کوشند از این آزمون دشوار سربلند بیرون بیایند.

از اوضاع و احوال راه‌آهن چه خبر؟ فانوس سقوط فعلا در حال دست به دست شدن است.

بله. چهار پنج تیم که تیم ما (راه‌آهن) هم جزو آن است بشدت خطر را حس می‌کنند و خدا را شکر ما با 2 برد پیاپی توانستیم روحیه تیمی‌ را که قدری آسیب دیده بود به حالت مطلوب برگردانیم و سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا از انتهای جدول فاصله گرفته و جلوی سقوط تیم را بگیریم.

به نظرت چه عاملی باعث شکل‌گیری نتایج ضعیف راه‌آهن شده است؟

به هر حال فوتبال است و نمی‌شود آن را به درستی پیش‌بینی کرد. یک روز بالا هستی و یک روز پایین.اوج و فرود‌های آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. راه‌آهن امسال تیم خوبی را از لحاظ بازیکن جمع کرد، ولی متاسفانه از این پتانسیل بخوبی استفاده نشد و کادر فنی هم از اول فصل نتوانست نظم و انضباط خوبی را در تیم حکم‌فرما کند. همین مساله باعث شد به مشکل بخوریم. خدا را شکر با آمدن آقای تارتار و مطهری تیم روحیه بهتری گرفته و شخصیت تیمی‌ منسجمی‌گرفته‌ایم.

یعنی سرمربی را مقصر نتیجه نگرفتن می‌دانید؟

می‌توانم بگویم به نوعی سررشته کار از دست آقای ارنی برندس، سرمربی هلندی تیم‌مان خارج شده بود و کسی از وی حساب نمی‌برد. البته باید بگویم کار فنی او خیلی خوب بود، ولی مدیریت خیلی مهم‌تر از کار فنی در فوتبال است. من احساس می‌کنم وی نتوانست از لحاظ مدیریتی تاثیر مثبتی روی تیم بگذارد.

برخورد وی با تو چگونه بود؟

برخوردش خوب بود و من با تمام وجود برای این مربی بازی می‌کردم و در این راه تلاش زیادی کردم، ولی فوتبال بازی یک نفره نیست و مجموعه تیم باید کار را به سر انجام برسانند.

خودت را در نتیجه نگرفتن راه‌آهن چقدر مقصر می‌دانی؟

به هر حال من هم مثل دیگر بازیکنان در برد و باخت تیم سهم دارم، ولی من تمام سعی و تلاشم را می‌کنم که بتوانم برای تیم موثر و کمک خوبی برای موفقیت این مجموعه باشم.

به گذشته برگردیم. جدا شدنت از سایپا چه علتی داشت؟

من با هیچ کس در سایپا مشکل نداشتم، ولی فکر کنم بعضی آقایان در سایپا با من مشکل داشتند. این را بارها گفته‌ام. من بازیکن فیکس سایپا بودم، ولی با آمدن آقای مایلی‌کهن در فهرست فروش قرار گرفتم. شاید سلیقه وی این‌طور اقتضا می‌کرد، اما من بازیکن ضعیفی نبودم. نمی‌شود به این سادگی بازیکنی را که مدت زیادی در تیم فیکس بوده کنار گذاشت. این موضوع برای خودم و هم تیمی‌هایم جای تعجب بسیار داشت که بسادگی در فهرست فروش قرار گرفتم.

مایلی‌کهن چه مشکلی با شما داشت؟

نمی‌دانم. احساس می‌کنم او از رابطه من با آقای دایی برداشت بدی داشت.

حالا واقعا موضوعی وجود داشت؟

خیر. من فقط یک بازیکن هستم و مشکلات شخصی دیگران با هم، به من ارتباطی پیدا نمی‌کند.

قبول داری آمدن تو به راه‌آهن اگر تنزل نبود، پیشرفت هم نبود؟

این‌طور نیست. من انتخاب خوبی کردم. از راه‌آهن بود که به تیم ملی دعوت شدم. در راه‌آهن بود که توانستم 10 گل بزنم و جایگاه خوبی میان بازیکنان پیدا کنم. حضور در راه‌آهن برای بازیکنی مثل من خوش یمن بود. من در راه‌آهن خیلی راحت هستم. در ضمن یک نکته دیگری هم وجود دارد.

تمام تلاشم را می‌کنم تا ضمن این‌که جایگاه ثابتی در تیم ملی پیدا می‌کنم بتوانم به‌یک تیم خوب خارجی منتقل بشوم

چه نکته‌ای؟

خیلی از بازیکنان شهرستانی به تیم‌های بزرگ رفتند و موفق نشدند. یک اصل برای من در انتخاب تیم وجود داشت، این که تیم مورد نظر واقعا مرا بخواهد. این‌که بخواهی با نزدیک شدن به واسطه و کانال زدن، به هر قیمتی عضو فلان تیم بزرگ بشوی، ارزش ندارد. چون یا به تو بازی نمی‌رسد یا اگر تیم موفق نشود، سرمربی مصاحبه می‌کند و می‌گوید که من فلان بازیکن را نمی‌خواستم و او را به من تحمیل کردند و این حرف‌ها برای حیثیت یک بازیکن خوب نیست.

بگذریم. از قرار معلوم جام حذفی را چندان جدی نگرفتید؟

راستش نه زیاد. برایمان حالت 50 50 را پیدا کرده بود.

متوجه نمی‌شوم. یعنی راه‌آهن لیگ برتری از صنعت نفت لیگ یکی ضعیف‌تر بود؟

مطمئن باشید این‌طور نیست. تمام بازی در اختیار ما بود و شکست ما بیشتر به اشتباهات فردی بر می‌گشت. در حقیقت ما تمام فکر و ذکرمان را به لیگ برتر معطوف کرده بودیم و جام حذفی زیاد برایمان اولویت نداشت.

از این‌که بازی‌هایتان تماشاگر ندارد، ناراحت نیستید؟

نه زیاد. نباید از راه‌آهن توقع زیادی داشت، هر تیم جایگاهی دارد. ما برای خوشایند دیگران کار نمی‌کنیم و به خاطر تعهدی که به باشگاه داریم، فوتبال بازی می‌کنیم.

انتظار داشتی به این زودی به تیم ملی دعوت شوی؟

به هر حال هر کسی زحمت بکشد، مزد تلاشش را می‌گیرد. من از ابتدای فصل با این نیت کار کردم که بتوانم برای راه‌آهن خوب بازی کنم و خدا هم عنایت کرد تا بتوانم در خدمت تیم ملی کشورم باشم.

چقدر توانستی نظر مساعد افشین قطبی را به خود جلب کنی؟

جا دارد از وی تشکر کنم که به من فرصت بازی دادند تا بتوانم در عرصه ملی توانایی‌های خودم را نشان بدهم. خدا را شکر برای شروع بد نبود ولی احساس می‌کنم که می‌توانم به تیم ملی بیشتر کمک کنم.

پست تخصصی‌ات فوروارد است یا‌ هافبک؟

پست تخصصی من‌ هافبک نفوذی پشت سر مهاجم است و در تیم ملی و راه‌آهن دقیقا در پست تخصصی‌ام بازی می‌کنم.

در این دو سه سال بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت شدند، اما در نهایت ثبات کاری نداشتند و نتوانستند ادامه بدهند. چقدر سعی می‌کنی جایگاهی که به دست آورده‌ای حفظ کنی؟

کار در تیم ملی از تیم باشگاهی به مراتب دشوارتر است. هر کس در تیم ملی زحمت بیشتری بکشد، فیکس می‌شود. من تمام تلاشم را می‌کنم تا ضمن این‌که جایگاه ثابتی در تیم ملی پیدا می‌کنم بتوانم به یک تیم خوب خارجی منتقل بشوم.

یک وقت سر از باشگاه‌های امارات در نیاورید. حیف است که تباه بشوید!

خدا نکند! من از آن بازیکن‌هایی هستم که اصلا به حضور در لیگ امارات فکر نمی‌کنم و لیگ خودمان را به امارات ترجیح می‌دهم.

شما اصالتاً خوزستانی هستید. به نظرت چرا سال‌هاست تیم‌های خوزستانی حال و روز خوشی ندارند؟

من احساس می‌کنم تیم‌های خوزستانی با این‌که مهره‌های خوبی دارند، اما مسائل مدیریتی روی کار فنی‌شان تاثیر گذاشته است. بگذارید مشخصاً در مورد فولاد بگویم. این تیم دو، سه سال است که در عرصه مدیریتی به مشکل برخورده است. مدیریت مکمل کار مربی است و می‌تواند تیم را جمع و جور کند.

منظورت دقیقا چیست؟

من به عنوان یک بازیکن سابق فولاد و طرفدار همیشگی این تیم احساس می‌کنم که این باشگاه پرداختن به کار فنی را رها کرده و به مسائل حاشیه‌ای پرداخته است.

چه احساسی داری که فولاد حال و روز خوشی ندارد؟

احساس بدی دارم. من از فولاد به فوتبال حرفه‌ای معرفی شدم و امیدوارم که این تیم هرچه زودتر از این مشکلات رهایی پیدا کند.

خودت چقدر به مسائل حاشیه‌ای علاقه‌مند هستی؟

تمام فوتبالیست‌ها با حاشیه زندگی می‌کنند. ما هم حاشیه خوب داریم و هم حاشیه بد. ولی من سعی کردم که حاشیه خوب را داشته باشم.

آخرین باری که کارت قرمز گرفتی کی بود؟

فکر کنم مربوط به زمانی می‌شود که در سایپا بودم. در بازی سایپا و ابومسلم در مشهد بود که پیراهن میثم بائو را کشیدم و کارت زرد دوم را گرفتم و بعدش هم اخراج!

برنامه‌ات برای آینده چیست؟

به هر حال فصل هنوز تمام نشده است. فعلا تمام سعی و تلاش من بر این است که بتوانم به راه‌آهن کمک کنم تا از خطر سقوط رهایی یابد .فعلا با تمام وجود در خدمت راه‌آهن هستم و الان نمی‌توانم تصمیم دیگری بگیرم.

راه‌آهن در لیگ برتر می‌ماند؟

اگر خدا یاری کند، صددرصد تیم را در لیگ برتر نگه می‌داریم. تمامی‌هدف ما در حال حاضر همین است.

محمد طاهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها