بیست و یکمین المپیک زمستانی با حضور 2500 ورزشکار از 82 کشور جهان در ونکوور کانادا رسما گشایش یافت.
کد خبر: ۳۱۲۰۰۳

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه بیست و یکمین المپیک زمستانی با حضور 2500 ورزشکار از 82 کشور جهان به طرز باشکوهی در ورزشگاه 60 هزار نفری BC Place ونکوور کانادا افتتاح شد، هرچند که گاف بزرگ در روشن کردن مشعل و مشکل فنی یکی از چهار مشعل بزرگ این افتتاحیه را تحت تاثیر قرار داد.

در حالی که قرار بود چهار مشعل بزرگ از زمین خارج شده تا توسط چهار ورزشکار نامدار مشعل اصلی روشن شود، یکی از مشعل ها دچار نقص فنی شد و از زمین بیرون نیامد تا تنها سه مشعل، مشعل اصلی را روشن کنند.

وین گرتزکی (هاکی‌باز بسیار مشهور) ، نانسی گرین (اسکی‌باز)، استیو نش(بسکتبالیست NBA) و لیمی دوان( اسکی‌باز سرعتی) چهار ورزشکار نامدار کانادایی بودند که مشعل را روشن کردند.

اما یک اتفاق بزرگ دیگر افتتاحیه المپیک زمستانی را تحت تاثیر خود قرار داد و آن مرگ "لوژ سوار" گرجستانی بود. ساعاتی پیش از مراسم افتتاحیه "لوژ سوار" گرجستانی در هنگام تمرین دچار حادثه و خارج شدن لوژ از مسیرش شد که مرگ این ورزشکار باعث گردید مراسم افتتاحیه چند بار با سکوت و ادای احترام نسبت به وی برگزار شود. همچنین هفت ورزشکار دیگر گرجستان نیز که تصمیم به ادامه دادن به مسابقات در المپیک گرفتند، با شال‌های مشکلی رنگ در مراسم افتتاحیه رژه رفتند.

همچنین کاروان ایران که چهار ورزشکار در آن حضور دارند با پرچم‌داری مرجان کلهر در مراسم افتتاحیه رژه رفت. کلهر اولین بانوی ایرانی است که در المپیک زمستانی شرکت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها