کواکبیان درگفتگوباجام‌جم آنلاین:

تحریفی در برنامه «امام و وحدت» نبود

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به برنامه‌های «شاخص» گفت: برنامه «امام و وحدت» را دیدم،که برنامه‌ خوبی بود و مشکلی نداشت و تحریفی در آن نبود.
کد خبر: ۳۱۱۳۶۵

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با اشاره برنامه «شاخص» که از شبکه‌های صداوسیما سیما پخش می‌شود و با بیان اینکه از میان برنامه‌های پخش شده «شاخص»، تنها برنامه «امام و وحدت» را دیدم، گفت: در این برنامه تاکیداتی که امام (ره) در زمینه وحدت کلمه، اتحاد و انسجام همه نیروهای دلسوز وفادار به انقلاب چه در دوران اوایل انقلاب و پیروزی آن، چه در بحث جنگ، چه در بحث مقابله با گروهک‌ها و چه در بحث دورانی که منجر به صدور قطعنامه شده، داشتند و سفارش کرده بودند، پخش شد که برنامه‌ خوبی بود و مشکلی نداشت و تحریفی در آن نبود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنان و فرمایشات حضرت امام راحل در این برنامه تحریف شده؟، با یادآوری زمان پخش برنامه شاخص «امام و وحدت» در دوشنبه شب، افزود: این برنامه‌ای که من دیدم برنامه خوبی بود. من دیگر برنامه‌های شاخص را ندیدم و اگر می‌دیدم نظر می‌دادم.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به این سوال که به نظر شما پخش برنامه شاخص باید ادامه یابد، گفت: اندیشه‌های حضرت امام (ره) بسیار روشنگرانه است و برای همه زمانها هم فایده روشنگری دارد و باید ادمه یابد.

کواکبیان افزود: نباید از این برنامه‌ها بحث شبیه‌سازی تاریخی که در نامه سیدحسن خمینی نوه امام راحل به آقای ضرغامی رئیس صداوسیما به آن اشاره شد، بعمل آید. چرا که اندیشه‌های حضرت امام (ره) مخصوص یک فصل مشخصی نیست و برای همه دوران‌های تاریخ چراغ نورافکنی است که راه‌ها را به ما نشان می‌دهد.

وی افزود: ادامه انتشار اندیشه‌های تابناک حضرت امام کار بسیار موثری است و اما نباید این تلقی بوجود آید که ما به صورت گزینشی اندیشه‌های امام را مورد استفاده قرار می‌دهیم.

نماینده سمنان در مجلس با بیان اینکه حضرت امام (ره) در مورد انجمن حجتیه هم مباحثی را داشتند و ما باید در مورد آن تفکرات هم برنامه‌هایی داشته باشیم، تصریح کرد: اینکه مردم ولی نعمت‌های ما هستند و باید از نهایت احترام برخوردار بوده و برخورد ملاطفت‌آمیز و محبت‌آمیز با آنها شود، ابعادی از اندیشه‌های امام است. بحث مردم‌سالاری، جمهوریت نظام و لوازمی که باید داشته باشد و انتخاباتی که باید به صورت آزادانه از دل مردم برآید و هیچ کس نباید نظر خود را بر مردم تحمیل کند واینگونه نباشد که تداعی عدم اقتدار مردم در این دوره باشد. در بحث انتخابات مثالهای تاریخ قبل را مطرح می‌کردند و می‌فرمودند که در گذشته چگونه یک عده‌ای را از سر صندوق‌ها در می‌آوردند و خواسته‌های خود را بر مردم تحمیل می‌کردند. اینها از دیگر اندیشه‌های حضرت امام  راحل است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین باید همه جانبه بحث کرد.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه شما برنامه شاخص «امام و وحدت» را دیدید، آیا در این برنامه گزینشی برخورد شد؟ گفت: در بحث وحدت نمِی‌توان گزینشی کرد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اشاره شما به نامه آقای سیدحسن خمینی به آقای ضرغامی مبنی پرهیز از شبیه‌سازی، آیا برنامه شاخص که شما دیدید چنین شبیه‌سازی در آن وجود داشت، گفت: نه. تصور من این است که برنامه امام و وحدت برنامه‌ای نبود که بتوان اصل شبیه‌سازی را در مورد آن مطرح کرد.

یوسف اسدی- خبرنگارجام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها