شورای شهر اصفهان تصویب کرد

تخریب طبقه یازدهم ارگ جهان نما

در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر اصفهان،لایحه تخریب طبقه یازدهم ارگ جهان نما که از سوی شهرداری به شورا واصل شده بود،با قید دو فوریت مطرح شد که در پایان همه‌ی اعضای شورای شهر نسبت به تعدیل این ساختمان در قبال دریافت خسارت،موافقت کردند.
کد خبر: ۳۱۱۲۷۷

به گزارش خبرنگار جام جم در اصفهان در این جلسه مقرر شد پس از تعیین قیمت کارشناسی و تملک طبقه یازدهم ارگ جهان نما توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،شهرداری اصفهان در آینده نزدیک نسبت به تعدیل این ساختمان اقدام کند.

مصوبه صبح روز دوشنبه شورای اسلامی شهر اصفهان حاکی از آن است که تخریب طبقه یازدهم ارگ جهان نمای اصفهان در پی مصوبه یونسکو در پی آنچه که مخدوش شدن خط افق میدان نقش جهان اعلام می‌شود انجام می‌گیرد و شهرداری اصفهان به منظور جبران خسارت های تعدیل این ساختمان،30 میلیارد ریال دریافت خواهد کرد.

بر اساس این مصوبه، 10 میلیارد ریال از سوی نهاد ریاست جمهوری، 10 میلیارد ریال از طرف سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و 10 میلیارد ریال نیز از سوی استانداری اصفهان به منظور جبران خسارت تعدیل ساختمان جهان نما پرداخت خواهد شد.

عباس حاج رسولی‌ها،رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه گفت:تصویب تعدیل ارگ جهان نما در شورای شهر،نشانه عزم جدی مسئولین شهری به منظور حفظ آثار تاریخی و هویت‌های فرهنگی اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان اهمیت ویژه‌ای برای آثار تاریخی این شهر قائل هستند،افزود:مدیریت شهری اصفهان جایگاه ویژه‌ای برای آثار تاریخی و هویت فرهنگی در نظر گرفته است و از همه‌ی توان خود به منظور حفظ این آثار استفاده خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بسیاری از حواشی مطرح شده در ارتباط با ارگ جهان نما طی هفته های گذشته غیر واقعی بوده است،تصریح کرد:جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور پایان دادن به حواشی مطرح شده و نزدیک بودن سفر هیئت اعزامی از یونسکو به منظور بررسی چگونگی تعدیل ارگ جهان نما برگزار شد تا به این وسیله حسن نیت مدیریت شهری در زمینه حفظ آثار تاریخی برای همگان به اثبات برسد.

حاج رسولی‌ها با تأکید بر اینکه این شورا محور اصلی توسعه شهر را حفظ میراث فرهنگی می‌داند،اضافه کرد:با وجود این که تعدیل ساختمان جهان نما،شهرداری اصفهان را با خسارت سنگینی مواجه می‌کند اما مدیران شهری بر این باور هستند که اولویت کاری مجموعه شورای شهر و شهرداری بایستی بر اساس حفظ و احیای آثار تاریخی قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر قانونی بودن مصوبات این شورا گفت:همه‌ی مصوبات شورای اسلامی شهر قانونی است و هیچ اعتراضی مبنی بر غیر قانونی بودن این مصوبات پذیرفته نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخی تذکرات فرمانداری اصفهان در ارتباط با مصوبات شورای شهر افزود:طی هفته‌های گذشته تذکراتی از سوی فرمانداری اصفهان مبنی بر غیر قانونی بودن مصوبات شورای اسلامی شهر به دبیرخانه این شورا واصل شده است،اما اعضای شورا همچنان بر قانونی بودن این مصوبات تاکید دارند.

وی با تأکید بر این که فرمانداری اصفهان باید با مساعدت بیشتری به مصوبات و مسائل مطرح شده در شورای اسلامی شهر برخورد کند،اظهار داشت:شورای شهر در مورد همه‌ی مصوبات خود بر اجرا تاکید می‌کند چرا که معتقد است همه‌ی این مصوبات از دریچه قانون گذشته و قانون مندی در آنها رعایت شده است.

در پایان جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر اصفهان غلامرضا شیران عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پیشنهاد داد که همه یا بخشی از اعتبار خسارت تعدیل ارگ جهان نما که از سوی نهاد ریاست جمهوری،سازمان میراث فرهنگی و استانداری اصفهان به شهرداری پرداخت می‌شود،به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اصفهان هزینه شود.

بر اساس اعلام شورای اسلامی شهر اصفهان، 30 میلیارد ریال به منظور جبران خسارت تعدیل ارگ جهان نما به شهرداری این شهر پرداخت خواهد شد که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان قصد دارند این اعتبار را به منظور روان سازی ترافیک،توسعه حمل و نقل عمومی و خرید اتوبوس های گازسوز شهری هزینه کنند.

همچنین اعضای شورا سعی بر آن داشتند تا با قید دو فوریت طرح اختصاص 30 میلیارد ریال از محل اعتبار خسارت ناشی از تعدیل ارگ جهان نما به توسعه حمل و نقل عمومی در شهر را مطرح کنند که این موضوع به بررسی های نهایی در کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر موکول شد.

پیش بینی می‌شود با تاکید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه امروز، طرح اختصاص اعتبار 30 میلیارد ریالی به توسعه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان طی جلسه های آینده شورای شهر مطرح شود و به اتفاق آراء به تصویب برسد.

اسدپور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها