تیم پروژه شاتل اندیور این شاتل را برای پرواز روز یکشنبه به سوی ایستگاه فضایی بین المللی که اولین پرواز از پنج برنامه پرواز شاتل‌ها در سال 2010 به شمار می رود آماده کرده اند.
کد خبر: ۳۱۰۹۰۷

با وجود اینکه حذف برنامه بازگشت به ماه ناسا توسط باراک اوباما بسیاری از تیمهای اکتشافی را در شوک باقی گذاشته است ناسا اصرار دارد گروه پرتاب شاتلها بر روی امنیت پرتاب شاتل اندیور در روز یکشنبه تمرکز داشته باشند.

مدیران این ماموریت با وجود اینکه واژه بیم و وحشت را برای شرح دادن حالت روحی کارمندان خود در سکوی پرتاب به کار می برند، اندیور را برای پرواز آماده کرده اند. "مارک لینبچ" مدیر پروژه اندیور شرایط روحی کارکنان این پروژه را گیج، پر تردید و شوک زده شرح می دهد اما درعین حال می گوید که تا زمانی که کارها توسط کارمندان به درستی انجام گیرد نگرانی وجود ندارد. وی از تیم خود خواسته است که بر روی پروژه رو به آغاز اندیور و چهار ماموریت دیگر باقی مانده از برنامه شاتلها تمرکز داشته باشند.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه هفته گذشته مسیری جدید را برای فعالیتهای ناسا تعریف کرده و برنامه بازگشت به ماه این سازمان را حذف کرد. در عوض برنامه ای را برای افزودن تحقیقات که منجر به سفر آنها به مریخ و شهابسنگها خواهد شد ارائه کرد. این تغییرات برای ایستگاه بین المللی فضایی نیز خبر خوبی به شمار می رود زیرا مدت زمان فعالیت آن تا سال 2020 تمدید شده است. با این حال احتمال تعلیق بسیاری از نیروهای کاری پروژه های شاتل ناسا نیز وجود دارد.

شاتل اندیور به همراه 6 سرنشین خود اتاقکی جدید را به همراه اتاقکی گنبدی شکل به ایستگاه فضایی بین المللی انتقال خواهد داد، Tranquility و اتاقک گنبدی مانند در ایتالیا و تحت نظارت آژانس فضایی اروپا ساخته شده و ساخت آنها به طور کلی 407 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. به همین دلیل بیش از 100 نماینده اروپایی که به گونه ای با این پروژه در ارتباط بوده اند برای پرتاب اندیور به کیپ کاناورال سفر خواهند کرد.

بر اساس گزارش ان بی سی، زمان پرتاب اندیور 4:39 بامداد تعیین شده و شانس خوب بودن هوا برای آغاز ماموریت در حدود 80 درصد تخمین زده شده است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها