رییس صندوق رفاه وزارت علوم:

اسکان دانشجویان در پانسیون ممنوع

دکتر مرتضی زرینه‌زاد رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در خصوص اسکان برخی دانشجویان در پانسیون‌ها ، گفت: همانگونه که خوابگاه‌ها حق ندارند افراد غیردانشجو را اسکان دهند ، پانسیون‌ها نیز نمی توانند برای اسکان دانشجویان، مورد استفاده قرار گیرند.
کد خبر: ۳۱۰۷۵۱

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با ایسنا ، با بیان اینکه پانسیون‌ها زیر نظارت هتلداری اداره می‌شوند ، تصریح کرد: همانگونه که خوابگاه‌ها حق ندارند افراد غیر دانشجو را اسکان دهند ، پانسیون‌ها نیز نمی‌توانند برای اسکان دانشجویان ، مورد استفاده قرار گیرند اما شاهدیم که اغلب به این مساله،‌ توجه نمی‌شود و البته رسیدگی به تخلفات پانسیون‌ها در حیطه اختیارات و وظایف وزارت علوم ، نیست.

وی حمایت از ساخت خوابگاه‌های خودگردان را یکی از برنامه‌های وزارت علوم بیان کرد و گفت: چندی پیش با فراخوان خوابگاه‌داران غیردولتی و برگزاری نشست با آنها ، طرح تشکیل «اتحادیه خوابگاه‌داران غیردولتی» را مطرح کردیم که راه‌اندازی این اتحادیه در مراحل نهایی است.

زرینه‌زاد تصریح کرد: درحال حاضر استانداردها و اجاره‌بهای خوابگاه‌های خودگردان ، ضابطه مشخصی ندارد و مالک هر خوابگاه، هر مبلغ اجاره که بخواهد از ساکنان آن دریافت می‌کند که با تشکیل اتحادیه ، فعالیت اینگونه خوابگاه ‌ها ، منسجم و ضابطه‌مند خواهد شد.

وی تاکید کرد: در فعالیت‌های مربوط به خوابگاه‌های خودگردان ، استانداردهای خوابگاه داری از سوی وزارت علوم، تعیین و اعلام می‌شود و اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی نیز ، قیمت‌های عادلانه ای برای استفاده متقاضیان، تعیین خواهد کرد که گردانندگان خوابگاه‌های خودگردان، موظف به رعایت آنها خواهند بود.

به گفته دکتر زرینه‌زاد ، یکی از شرایط فعالیت خوابگاه‌های خودگردان، انعقاد تفاهمنامه با یکی از دانشگاه‌های دولتی است و وزارت علوم ، دانشگاه دولتی طرف قرارداد را به نظارت بر عملکرد و نحوه اداره این خوابگاه‌ها ، ملزم خواهد کرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: مسوولان باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا از طریق افزایش میزان وام خوابگاه و ایجاد مراکز خوابگاهی خودگردان برخوردار از شرایط استاندارد و قیمت منطقی ، دانشجویان بتوانند حق گزینش داشته باشند و از میان خوابگاه های ملکی و خودگردان، دست به انتخاب زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها