با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به بهره‌برداری رسید

نخستین پایگاه امداد استاندارد کشور در تربت‌حیدریه

نخستین پایگاه امداد و نجات استاندارد کشور در محور ارتباطی مشهد به تربت‌حیدریه در روستای کامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۱۰۶۴۸

به گزارش مهر، سید محمد حسینی در حاشیه این مراسم در تربت حیدریه افزود: در سالهای اخیر توجه ویژه‌ای به امدادرسانی در جاده‌ها، کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای و تجهیز پایگاه‌ های امداد و نجات جاده‌ای در مناطق صعب‌العبور داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین در سالهای اخیر دولت کارهای خوبی در بحث جاده‌ای انجام داده که توجه به زیرساختهای آ‌ن در اولویت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: احداث پایگاه‌های امداد و نجات یکی از این زیرساختهاست که در جاده‌هایی که آمار تصادفات آن بالاست، نقش محوری در کاهش تلفات داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها خواست برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تلاش کنند و افزود: رسانه‌‎ها با تهیه گزارش و پیام آموزشی نقش اساسی در کاهش تصادفات به ویژه در جاده‌ها دارند.

مهدی علیزاده بیرجندی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی  بیان کرد: امداد و نجات استاندارد کامه مجهز به ستهای نجات، هیدرولیک، کمکهای اولیه و آمبولانسهای ویژه بوده و در فاصله مطلوبی به مراکز درمانی قرار دارد.

وی تاکید کرد: خودروهای زیادی از محور ترانزیتی تربت‌حیدریه مشهد گذر می‌کنند و این پایگاه نقش اساسی در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان دارد.

این پایگاه در گستره پنج هزار متر مربع و زیربنای 210 متر مربع و اعتبار 800 میلیون ریال در گذرگاه ترانزیتی کامه در 25 کیلومتری شمال تربت‌ حیدریه ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها